Stygnsättning till applikation
Finns det någon som vill hjälpa mej att stygnsätta en applikation 4cm bred och 15cm lång.
Jag ska brodera barnens namn i den. |
1 bifogad(e) fil(er)
Vad sägs om denna? Lite snabbt gjord - hoppas den duger.
|
Så gulligt av dej! Tusen tack:D
|
1 bifogad(e) fil(er)
Hej igen. Beroende på om du klipper tyget i förväg eller i efterhand så kan det vara trevligt med raksöm som syr fast tyget istället för sicksack. Här är därför en med raksöm istället:
|
Nu ska vi se om jag hänger med..
Alternativ 1 Syr fast applikationen direkt på plagget Alternativ 2 Syr applikationen jag tar bort från bågen och sedan syr fast på plagget. |
Nja, det har inte så stor betydelse om du gör en fristående applikation eller gör applikationen direkt på. Såhär tänkte jag mig:
Applikationerna syr i tre steg. Det första är att markera var du lägger tyget, det andra är att sy fast tygbiten och det tredje är att göra satinstygnen runt om. Skillnaden för dig är att du kan välja att antingen klippa ut tyget i förväg (4x15 cm) och placera på markeringen som maskinen gjort och sedan sicksackas det fast. Eller så lägger du en större tygbit på markeringen och sedan syr maskinen en raksöm och du trimmar bort överskottet innan maskinen tillslut syr satinstygnen. Så brukar jag iallafall göra med de olika metoderna... :) |
Javisst då förstår jag.Det måste vara kul att stygnsätta själv.Tack för den snabba hjälpen.
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:40. |