Sysidanmedlem på Landet Runt SVT
Kollade på Landet Runt i går (lördag) och såg Ida-Maria Alatalo bli intervjuad.
-Ida-Maria. Dina arbeten är mycket vackra och jag hoppas att din dröm går i uppfyllelse. Hoppas att fler fick upp ögonen över det otroligt vackra arv som ni vårdar. Lycka till. |
jag missade det, men det går i repris i morron kl 16.35 på svt2
|
Du kan gå in på www.svt.se
och titta. Jag har gjort det:) Skoj att se en så duktig medlem. Grattis Ida-Maria för ett fint reportage. Visst är det viktigt att bevara traditioner, ni samer är duktiga på det. Min önskan är att någongång få chans att åka till er marknad....men jag tror det är mer än 100 mil så det kanske stannar vid en önskan, men man vet aldrig :) Anne-Marlen |
Jaså, det var hon...!! Zappade bara förbi men tänkte direkt på henne när jag såg reportaget.
Ida-Maria: Grattis! :) |
Ni som inte såg inslaget på tv kan gå in på www.svt.se och vidare till landet runt och se inslaget.
|
Jag gjorde samma sak som Camilla.E, zappade runt och tänkte genast på Ida-Marie när jag såg att det handlade om sameslöjd. Kul!
|
Måste titta på inslaget när jag kommer hem :) Kul att det visas upp lite traditionella hantverk.
|
nu såg jag det med, jättekul :) synd att det var så kort. Ida-maria gör jättefina saker, verkligen värd all uppmärksamhet!
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:48. |