Provdocka i mindre storlek
Jo, jag vill gärna få tag på en provdocka, jag hittade en på alltomhandarbete.se, men eftersom jag har en storlek på 32/34 så passar inte dom storlekarna mig riktigt trots att man kan justera dom. Någon som vet vart man kan hitta mindre storlekar på en provdocka?
Förresten, vad heter provdocka på engelska? |
Sök på Tailors dummy eller dressmakers dummy, ibland kallas de mannequin, men det kan också betyda skyltdocka. Jag gissar att du redan sökt hos Bergman o Johansson? Är det viktigt att du kan justera dockan eller kan du tänka dig en fast storlek?
|
En fast storlek går bra det med! Nej jag har faktiskt inte sökt där ännu, gör det på engång! Tack för hjälpen!!
|
Att göra en egen docka, är det ett alternativ?
|
Om du kan tänka dig att göra en egen provdocka finns det en beskrivning på en väldigt enkel på sicksacks hemsida, www.sicksack.se
|
Tack för tipset! jag har funderat ett tag på att eventuellt göra en provdocka, men har inte riktigt vetat hur jag ska gå tillväga; vad man ska ha för material etc.. Men jättebra och enkel beskrivning verkar ju finnas på sicksack! :)
|
Folkuniversitet har haft en sådan 1 dags kurs i Lund, det kanske finns på fler plater i landet.
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:34. |