Mönster och tyg till rockkläder
Har någon en länk med tyger och mönster till lite mer alternativa kläder eller vars man kan köpa/göra tryck t.ex. drakar eller tribe.:)
|
Jag har inte hört talas om någon sajt eler något märke som tillverkar mönster till alternativa kläder (så som rock, cyber, goth och/eller punk etc) det bästa man kan göra är att köpa ett vanligt mönster och sedan göra om det till vad man själv vill ha.
Tyger är det precis samma sak med, köp vanliga tyger och sy som du vill ha det. Kolla lokala sybehörsaffärer/tygaffärer OFTA, håll alltid utkik för rätt vad det är dyker det upp en dyrgrip. Jag kollar med jämna mellanrum 2-3 butiker som jag vet har ett bra utbud av tyg och så mycket mer kan man inte göra om man inte är beredd på att beställa från utlandet (till vad jag kallar för hutlösa priser). Gräv hellre i stuvlådor och kom ihåg, de bästa tygerna ligger "underst" ;) Det är inte så vanligt med "alternativa" tyger så det bästa man kan göra är att köpa sånt som man själv tycker vore häftigt till olika plagg, kombinera och glöm aldrig att utformningen och eventuella kantsömmar gör mycket för helt vanliga tröjor/byxor/kjolar. Lycka till :) |
Okej,Tack:)
|
Tribals måste ju gå att se lite överallt och om du kan tänka dig att trycka dem själv är det väl bara att skriva/kopiera upp dem, skära ut ur ett papper och trycka med sådan textilramtjosan?
Drakar blir det ju lite svårare med, vet inte riktigt hur man skulle göra en sådan enklast, leta upp en bild och be någon med broderimaskin brodera den i plagget man nu vill ha den på? |
jag håller på ganska mycket med alternativa kläder. det är bara göra grundkläder och sen smycka ut med tryck eller annat. maila mig på pierced.pussycat@hotmail.com så kan jag ge lite fler tips.
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:16. |