Kommer jag att hinna?
Tittade just på att det första jag har lagt in var den 24:e Januari i år, och det var också då jag fick min nya symaskin. Nu funderar jag på om jag kommer att hinna lägga in så många projekt så att jag har gjort 1.5 i veckan innan ett år har gått. :) Det blir nog lite svettigt sista tiden, men om jag ger mig tusan på det så kan det gå. Jag har mängder med projekt som bara ligger i malpåse.
Inte världens största produktion men så är jag ju också novis. ;) Vad ligger er vecko/års-produktion på ett ungefär? |
Jag är något av en periodare när det gäller att sy. Ibland bara sprutar det ideer och så är det ju ett plus om man hinner med allt man vill sy medans andra gånger så är det oftast det där med tidsbristen. Så för mig är det svårt att säga vad "produktionen" ligger på. Sedan i söndags har jag sytt 2 gardiner, en enkel löpare, ett barnförkläde samt en tomteklänninge. Men dessa var alla av enklare modell. När man syr lite mer avancerat så tar det ju lite mer tid än så. Iaf för mig.
Före jul hoppas jag hinna sy panelgardiner till två stora fönster. Kanske min yllekjol kan bli färdig om lusten faller på. Lite nya dockkläder ligger även de på att önska hinna med listan. Det vore även grymt skoj om jag kom underfund med vad jag ska pussla ihop för någe med julblocken från julswapen. |
Det är svårt att räkna ut tycker jag, det är så många olika brojekt som jag håller på med samtidigt, en del lättare (broderade handukar) och mera avanserade typ byte av gylf i jeans, en massa grytlappar har det blivit, 21st.broderade julkort som ska iväg snart tja..så där 2 skulle jag tippa på per vecka. Håller just på att brodera 4st jul dukar till mina grannar, alla likadana, dö trist har hållit på i snart tre veckor och gjort en massa annat som är roligare istället bla. vinflaskeförkläden, pust, långt ord
|
Det är väldigt olika, jag är också novis och pluggar heltid till läkare. Sen augusti har jag sytt: klänning till bröllop, vardagsklänning, tre tröjor (trikå), julgardiner och en skjorta. Plus att jag har sytt om en kjol. Men det blir ju inte mer än ungefär två projekt i månaden, eller ett varannan vecka om man vill uttrycka sig så.
|
Ja, ett avancerat projekt tar definitivt mer tid. Många av mina är ganska enkla. :) Gör jag 25 fsl figurer så hinner jag ju definitivt komma upp till 1.5 saker i veckan.
|
Också en periodare här.
Inte bara med sömnad, utan med det mesta. jag har väldigt många intressen och lägger ofta fokus på ett intresse åt gången, även om jag hela tiden har de andra i bakhuvudet och håller ett vaksamt öga på att. Det resulterar i många ofärdiga projekt som kanske aldrig blir färdiga heller. ;) Men ibland får jag mina små ryck och går igenom projekt-lådorna, hittar mina gamla idéer och blir inspirerad. Till exempel städade jag på vinden här för några dagar sedan och hittade en ofärdig kjol jag påbörjade för ca ett år sen, den ligger nu vid symaskinen, bara några få detaljer kvar nu innan den är helt färdig. :) Jag vet inte riktigt vad min årsproduktion ligger på, jag har faktiskt aldrig tänkt på att räkna ut det, men det vore faktiskt bra intressant att veta. *återkommer efter lite räknande* Vetdu, jag kommer faktiskt upp i ungefär 1,5 projekt i veckan, om jag inkluderar stickning och virkning i det hela. Jag som trodde jag skulle landa på mindre, men det är ju klart, under mina perioder så syr jag på som en galning och hinner med mycket på kort tid... |
Missade ett-års dagen av min nya symaskin som var den 24:e januari. Allt i mina album (plus lite till) har jag allstå gjort på ett år. Kanske inte så mycket för er veteraner inom området, men för mig är det från noll till hundra. ;)
Summa summarum blir det två saker i veckan när jag räknar med att jag dessutom var utomlands 4 veckor förra året. Men en del projekt är ju väldigt små saker försåss. Just nu sitter jag och lyssnar på när min maskin lydigt tuggar på och funderar på om jag skall uppgradera mig till en med större brodyryta och fler finesser. ;) :rolleyes: :D |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:52. |