Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Maskinbroderi (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Forum för gratis broderier??? (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=6823)

stinaac 2006-11-16 00:20

Forum för gratis broderier???

Om ni går längst ner på sysidans forum, så hittar ni rubriken sysidan.se. Under den rubriken har jag önskat en ny rubrik för "Gratis Broderier".

Jag tänkte ett forum enbart för alla miljoner gratis broderier - som på de utländska sidorna. Är det inte dags att vi har något liknande även här i Sverige?

Tycker ni detsamma som jag, så är det viktigt att ni går in under min förfrågan och tycker till så att sysidans moderator Ulrika Lindh får kännedom om detta.

Finns det en speciell rubrik med GRATIS BRODERIER, så kan man där lägga in alla tips på freebiessidor, men även tillfälliga freebies eller skänka sina egna stygnsatta broderier.

Jag brukar säga att jag har 50.000 - 100.000 gratis broderier, men egentligen är det snarare flera hundra tusen! Och jag önskar er andra samma glädje!

Med vänlig hälsning,
stinaac

annemarlen 2006-11-16 14:08

Men,??
Är det inte bara att du gör en ny tråd i maskinbrodyrforumet (det här forumet) och döper tråden till "Länkar Gratis broderier" tex.
Alla borde förstå vad det är som gäller i den tråden.
Eller är det jag som inte förstår vad du menar :confused:

ulindh 2006-11-16 14:23

Om du går in i länkregistret och tittar på brodyrmönster så står det oftast direkt under rubriken om de har gratis broderimönster. Där är en prydlig och bra lista, gör du ett forum för länkar så blir det ju jättejobbigt att söka och skrolla bland alla inlägg. I så fall tycker jag det är bättre att lägga en sådan kategori i länkregistret där man bara tipsar om sådana sidor, är det ett alternativ tycker du och alla andra? Eller så gör du som annemarlen skriver.

Mvh Ulrika

Alvan 2006-11-16 14:30

Jag tycker det är onödigt med ett helt nytt forum för detta, det är ju så specifikt maskinbroderi. Vi har ju dessutom länksamlingen som funkar bra. Då kan dessutom moderatorerna hålla lite koll så inga otillåtna sidor kommer upp.

Om det är tillfälliga freebies så går ju det vanliga forumet bra eftersom det är just tillfälligt.

Däremot så skulle man kanske ha en tråd/diskussion som ligger fast i toppen med broderier som vi här på sysidan skapat och gärna delar med oss av. Med fast i toppen syftar jag på det vis som t ex "Not: Tänk på att mönster är upphovsskyddade", alltid ligger överst.

Med en sådan diskussion i toppen på listan så blir det lätt att hitta och man behöver inte söka på samma sätt som om det skulle vara spridda diskussioner.

Amda_design 2006-11-16 14:56

Håller med Alvan!

aaaaaa 2006-11-16 19:07

Ditto Bellatrix

Kasu 2006-11-16 20:03

:) Hej,
Tycker det var en jättebra idee. Som ny användare av maskinbroderi är det jättesvårt att veta var man kan leta. enkelt och lätt tycker jag detta förslaget verkar.
Katti

Avslutat medlemskap 2006-11-16 21:59

Det var väldigt vad du "lobbar" för detta! Enskilda mail till medlemmar och upmaningar i forumet.
Inte behövs det något särskilt forum för gratisbroderier inte! Det är precis som andra har sagt bara att hålla en tråd igång i detta forum, eller lägga till på länklistan.
Det där med rabatter har jag inte direkt funderat på...

(För övrigt har jag i stort sett slutat samla "freebiesar" (en och annan slinker väl ner ibland). Ärligt talat, när ska man brodera allt det man samlar på sig?!)

stinaac 2006-11-17 00:44

Oj, oj, oj, oj!!!

Oj, oj, oj vad jag misstog mig!!!

Jag kunde inte ha varit mer övertygad om någonting, än att alla ville hitta gratis broderier!!! När jag själv var nybörjare trodde jag att jag skulle behöva köpa broderier - vilket aldrig behövts.

I min enfald trodde jag att alla som sysslar med maskinbroderi skulle bli jätteglada, om jag la ut en massa sidor till freebiesar...

På alla yahoo sidorna - även svenska broderilistan - så hjälper man varandra med problen, men framförallt tipsar man varandra om freebiesar. När någon här på sysidan sökt efter något speciellt motiv på gratis broderi, så har jag försökt att vara behjälplig.

Så tydligen är jag både för snäll och enfaldig, när jag var beredd att ta på mig ett jättejobb för att hjäpa andra. Ett arbete som jag inte har någon nytta av själv, om man inte räknar med glädjen av att glädja andra.

Ursäkta mig, men nu drar jag mig tillbaka, och ger upp detta projekt för gott!

Mvh,
stinaac

ElisabethS 2006-11-17 01:55

Jag skulle också vilja ha länkarna till alla freebies sidor. Kan man inte göra en egen rubrik på länksidan "Freebies Gratis brodyrer" så kan man hjälpas åt att fylla på när vi hitter någon bra sida.
stinaac -Jag tycker det är en ypperligt bra ide faktiskt.
Det är ju toppen om vi kan hjälpa varandra att hitta bra sidor. Bra maskiner till vettiga priser, bra och billiga tyger osv.
Det är ju annars ett stort ämne som ventileras friskt och ofta här på sy sidans forum.

Alvan 2006-11-17 07:01

Jag fattar verkligen inte problemet!!!

Vad är det som är så himla bökigt med att lägga in länkarna på http://www.sysidan.se/links/list.htm?category=3

Eller vad är det som är så svårt med att skriva här i maskinbroderiforumet? Det är ju bara att posta på, eller hur, ös in med alla freebeis du har. Är det fel bå rubriken? Duger inte "maskinbroderi" måste det heta "gratisbroderier" för att funka?

Du får ursäkta, men jag blir lite irriterad eftersom du blåser upp detta som en jättegrej. När det ju faktist redan finns alla möjligheter att dela med sig om man nu vill det. Du måste förklara på något vettigt sätt vad det är som inte funkar med det vi redan har idag för det har du inte gjort.

Avslutat medlemskap 2006-11-17 07:40

Håller med Cecilia till 100%!

Det är väl ingen som är något emot att länkar till freebies läggs ut, men frågan gäller varför i herrans namn det skulle vara i ett eget forum. Jag förstår faktiskt genuint inte varför det inte duger med en "sticky" (som noten om upphovsrätt) eller länklistan.

Vad är det du vill ha i det där foumet som inte ryms i det som redan finns? SNÄLLA, förklara för oss som inte begriper!!

Dahlia 2006-11-17 07:48

En forumtråd där vi kan lägga in freebies är en bra idé.
Här är en länk med bilar och fordon
http://3web.dkm.cz/embroidery/k03_vehicles.html

Avslutat medlemskap 2006-11-17 07:52

Jag startade just upp en forumtråd där man kan lägga in länkar.
Om den sedan blir fastklistrad i toppen eller inte är inte upp till mig.

kulan 2006-11-17 23:50

Oj då här var det lite hetsigt. Jag tror nog att stinaac bara menade väl och skulle vara snäll. Förstår om hon blev ledsen
Men nu blev det nog ungefär som det var tänkt ändå.:p

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:35.