Embird fråga...
Har suttit och klurat lite med denna men inte kommit på hur man ändrar syordningen, om det nu går att ändra.
Känns lite knepigt att behöva ta bort och göra om. Någon som vet? |
Om du är i Editor kan du separera färgerna och sedan flytta runt. Separera genom att högerklicka i någon av färgrutorna i högerkolumnen och välj "separate all colors".
Du tar sedan och "fångar upp" delarna, en i taget, och flyttar dit du vill ha dem i ordning. När du "släpper" dem får du göra val om du vill ha dem för, efter eller byta plats med objektet du du är vid nu. Var noga med att kolla i 3D hur det ser ut när dy bytt ordning. Ibland ligger ju stygn som man har räknat med kommer att sys över i ett senare skede. Tillägg: Jag inser att du nog menar under pågående stygnsättning, och då har jag ingen aning eftersom jag inte har stygnsättningsbiten. |
Om du håller på med stygnsättning så gör du det rätt lätt ute till höger i Studio. Vänsterklicka på den del du vill flytta (vill du flytta flera så håller du ner crtl-knappen samtidigt som du klickar på de delar du vill flytta). När du markerat delen så högerklickar du och håller knappen inne, dra sedan musen upp eller ner och släpp där du vill att delen ska in. Du får upp en liten meny där du väljer om du vill släppa före eller efter det objekt du släppte på.
|
Jo det är i stygnsättningen jag håller på.
Skall prova det du skriver Alvan när jag kommer hem. |
Ser att det verkar vara samma princip som i Editor, fast objecten redan ligger separerade! Bra att veta!
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:19. |