Tassavtryck, små
Hej!
Här är en riktig gröngöling. Jag söker hundtassar som är rätt så små. Försökte nämligen minska en tass som jag hittat, men det blev så himla tätt mellan stygnen att tyget blev helt styvt... Så antingen är det nåt jag måste lära mig, eller så kan man bara inte minska mönster hur som helst... Hur gör jag? Är det ngn som har små tassar som jag kan få låna? Såga mig inte helt vid fotknölarna för att jag är så oförstående :) be gentle. hihi |
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Hur liten ska tassen vara? Här kommer en tämligen liten tass, och bara en, så du får kopiera den om den ska mångfaldigas. /Gunilla |
Tusen tack!! Nu är jag på god väg! Går den att förstora till dubbel storlek eller blir det fel med stygnen då? Dessa passar perfekt till det jag tänkte brodera, behöver kanske större till nästa projekt.
Jag får ta mig ut i broderidjungeln och lära mig lite. hihi Tack än en gång för hjälpen! Och snabbt gick det. Vilket kanonforum. |
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Om den går att förstora eller inte beror på vilket program du har. En del program anpassar stygtätheten, andra program gör det inte, dvs tassen kan bli lite gles om man förstorar den. Jag har program som kan göra både och, dvs ibland kanske man inte vill att stygnen ska förändras, utan man vill just ha en glesare stygnsättning. Här kommer både den lilla tassen och en lite större (Liten tass 2.hus). /Gunilla |
Kanon! Tack för hjälpen. Jag har nyligen köpt maskinen, så jag har inte hunnit lära känna den helt och fullt än. Men det kommer väl förhoppningsvis ngn gång.
Nä, nu ska jag fortsätta sy. :) |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:40. |