hårtovor?
nån som vet några bra huskurer för att reda ut svåra tovor i håret? vi har prövat massor med balsam iaf. Nån som vet nåt mer? Vi är desperata :(
|
Jag har 1 m hår och använder inte balsam.
Jag borstar håret noga innan jag duschar och när jag schampoo-grejar håret rufsar jag inte runt alls. Masserar lite lätt bara, låter schampoot sitta i medans jag tvålar in mig. Sen skölja. Inte rufsa runt då heller. Det funkar för mig. Mamma använder sköljmedel. |
jo, det är bra, fast nu är tovan redan där och behöver redas ut.....
|
Sköljmedel. Låt verka ett bra tag.
|
sköljmedel som man använder till att tvätta kläder?
|
Japp.
|
ta typ hälften vatten, hälften sköljmedel. Det funkar för mig o mamma iaf. SÅ jag lovar inga mirakel, det funkar kanske inte på alla.
|
ja tack för tipset :) allt är värt att prova!
|
Självklart. Håret luktar iaf jättegott sen =O) Plus att det inte blir elektriskt.
|
jag glömmer alltid skriva hälften, håret är ca 1 meter långt och korkskruvslockigt, och ca en tredjedel är hoptovat där bak, som tovad ull nästan.
|
Uj.... jadu. sax?
Skämt åsido, sköljmedel är nog det enda jag kan komma på. mamma har ungefär samma långt o lockar, och på henne funkar det. |
ja vi prövar det :)
|
Prova att doppa bara den nedersta biten av tovan i en bytta med skölj+vatten. Funkar det, ta resten av tovan.
|
Hur går det?
|
måste köpa sköljmedel idag, hade inget hemma, så jag vet inte än....
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:06. |