buff
hej !
Jag tänkte göra en buff,men var får man tag på tyg som passar ??? Är det nån som vet var man kan köpa tunn trikå som är rundstickat Mvh. Elisabeth:confused: |
Jättesvårt. Man är nog så illa tvungen att skarva, trots att det då inte blir någon äkta buff.
|
måste bara fråga vad är en buff :confused: ...tror nog inte jag hört det förut...nyfiken
|
Tror det är ett "universalplagg" som kan vara mössa, halsduk eller hårband. Beroende å hur man sätter på sig den. Hittade en liten videosnutt om buff http://www.buff.es/pop_up_video.cfm
|
Halsduk. Används av bl. annat bikers, dras upp om nosen så det inte blir för kallt i vinden. Bra grej.
|
Ja jag undrade också vad det var för någonting, min yngste son kallade sin napp för just buff när han var liten men jag misstänkte att det inte var det som menades här :D
|
1 bifogad(e) fil(er)
buff är nog den vanligaste huvudbonaden bland mina vänner, den e otroligt praktiskt, enligt mig inte så tjusig men ack så praktisk, man viker den så bred som man vill ha den o drar den över huvudet, en del väljer att ha den mer som mössa, o så kan man dra ner den o ha den som halsduk om det behövs. mkt praktiskt när man e i skogen i allafall :)
köp vanligt trikåtyg, det blir såklart en söm, men vad spelar de för roll? ja syr mina i dubbelvikt trikåtyg i den bredden ja vill ha, så slipper man ju vika den också, men då e den ju anpassad till att ha på huvudet. men ja har sett mer riktiga hemmasydda buffar, dom har också en söm, men är bara väldigt långa, o så viker man dem själv sen. bild på två exempel av buff :) |
tack nu vet jag vad en buff är...låter som något man ska sy ju...verkar väldigt praktisk:D
|
E-slöjd har trikå som är rundstickad.
/Jessi |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:20. |