Procion färger
Hej,
Någon som vet var jag kan köpa Procion färger till textilfärgning i Sverige eller Europa. Skall åka till London i oktober,någon där?? Tidigare köpt från USA men transport kostar när det är tungt och lite speciella regler när man skickar kemikalier, blir dyrt. |
Kolla på www.screentec.se de kanske har, har inte kollat själv.
|
Tack,
för tipset men icke sa nicke. Men jag sökte på Google igen och fann nedanstående adress i Köpenhamn. Kirsten har redan svarat att hon kan skicka mig vad jag behöver. Nu blir det spännande när man kan börja göra sin egen färgpalett och så mycket billigare. Jag har snart ruinerat mig på quilttyger. Jag slutar aldrig köpa tyger fastän jag har hela syateljen full och alltid saknar jag 'rätt färg. http://www.spektrumtextil.dk/procionogremazol.html |
Oj, ja för ca 5 år sedan ville jag färga med proicon/pro mx färger men gav upp eftersom man inte kunde hitta sånt i Sverige..
Med ditt inlägg verkar det som om läget inte har blivit bättre. Jag tycker det är konstigt, färgen är ju så bra.. Det är så exakt och pulverform har längre hållbarhet, behöver inga heta vatten, kan färga i kroppstemp så man kan måla, droppa, stänka på med färgen utan att vara tvungen att doppa i gryta med jättevarmt vatten, etc... |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:48. |