Platinum950E
Har skaffat mig en ny sådan och skulle sätta igång att brodera i fulla muggar :-( men ... när allt är klart och jag trycker på start så börjar maskinen att brodera och det slutar med att det ser jätte litet ut.... har jag kommit åt någon knapp ??
tacksam för lite hjälp då jag är sugen på att slå i hjäl lite timmar !! :o |
Jag har en likadan maskin. Vad är det Du broderat, är det ett litet broderi från början? Du kan ha kommit åt knapparna för att förminska broderiet men låter mer som något annat fel, förklara gärna lite närmare.
|
Citat:
Från början så verka allt fungera förrutom att den stod och stampa till slut på ett ställe så jag våga inte låta den slutföra utan avbröt. Då var det ett stort broderi, tror att det var underlaget som var brokigt det var ett underlägg. Böt underlag till jeans men det blev oxå konstigt.. börjar att brodera mönstret men det ser liksom ut som det blir avlångt och kanske max 10 cm långt, det innebär ju att han till slut går tillbaka och broderar över.??? kan du hjälpa mig?!!!! |
Börja om från början med allt. Stäng av maskinen och ta bort broderenheten, sätt i den igen. Se till att inget är i vägen när broderenheten arbetar. Se till att alla trådar löper fritt, undertråden rätt trädd osv. Ser broderiet normalt ut för övrigt?
|
Citat:
|
Det låter ändå som maskinen är felträdd. Har Du fått genomgång hur man trär maskinen? Spolen åt rätt håll, i skolan fick man lära sig att den skulle ligga som en nia, men nu på de nya maskinerna skall den vara tvärtom. Se till att den går i det lilla spåret osv.
|
Citat:
|
Har nu provat att trä om .... och allt ser oki ut. Men när jag kör test rutan för att se hur stort det blir så visar han typ 2cm brett och typ 8-7 cm långt... kan det ha med stygnen att göra att jag har råkat ändra dom?:confused:
|
Hoppas det funkar nu!
Om det fortfarande är problem kan Du maila mig Ditt tel nr så kan jag hjälpa Dig via telefon imorgon. Annars kan Du gå till butiken där maskinen är köpt och be att få en genomgång. Fick Du inte med en video eller CD med instruktioner? Lycka till! |
Citat:
Trevlig kväll nu ska jag nanna medans lill pojken oxå sover / 4mån.... :-) |
Gå in på min medlemssida, kontakta medlem står det där. Jag är på jobbet under dagen men skall försöka ringa Dig när det är lugnt. Jag vet hur ivrig man är , vill ju komma igång så fort som möjligt......
|
hihihihii hmm det stämmer, nu har jag slitit hela dagen utan resultat.... :o tackar & bockar för din fina hjälp nu i kväll iaf....
|
Verkligen härligt att du ställer upp och hjälper!! När försäljaren inte bryr sig, ett stort krram, helena
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:04. |