Garn för bikini?
Hej!
Jag vill sticka eller virka bikini.. Men jag tror jag är typen som vill bada också. :) Vilken garn tror ni passar bäst? Ull tror jag går bort. :) |
Det bör vara mycket syntet.tar du bommull så torkar den alldrig den förlorar också formem lätt.
Ann-Christin |
Man har använt ylle till att sticka just badkläder, det ska tydligen hålla formen bra även när det är fuktigt. Har inte jättekoll men det ska visst ha varit populärt på 40-talet, såg några mönster från den tiden i en bok
Jag har ett gammalt mönster till en bikini och där rekommenderar de bomull. Men jag tror inte den är tänkt att bada i eftersom det skulle suga upp så mykcet vatten, precis som Ann-Christin sa. |
Ja, det är ju sant, de använde ull förr i tiden. Men nu är det nog bättre med akryl.
Då är det nog bara att leta efter garn som ser ut som bomull men är akryl. |
Ännu bättre är om du kan välja med mycket polyamid.
|
Åh. ok, tack.
Om ni har nån förslag på garn får ni gärna tipsa eller länka. Bara om ni vill förstås. :) |
Ja, jo förvisso. Det var mer ett ot-inlägg eftersom jag precis läst det där om handstickade yllebadkläder och tyckte det var lite roligt. :)
Jag har egentligen inga bra förslag, men jag hoppas du hittar nåt bra garn och önskar lycka till! |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:37. |