Filändelse .PAT ??
HAr fått massor av mönster av en vännina men kan inte öppna dom. Dom har ändelsen .pat. Är det någon som vet vad det är eller hur man kan ändra om det till vanliga bilder så jag i alla fall kan titta på dom?? Det är säkert 1000 mönster så jag vill inte släppa det ju.
Vore tacksam för svar. /Stenbeckan |
PAT är filändelsen för filer som är gjorda i CorelDraw. Man kan öppna dem med följande program:
Adobe Photoshop, ACD Systems Canvas, Corel Paint Shop Pro samt då CorelDRAW. |
Tusen Tack
Ska kolla på en gång då.
Tackeli Tack |
Gick inte
Hej jag har ACD Systems Canvas men det kan inte öppna filerna. Ska leta reda på nån som har nåt av dom andra prg så kan dom kanske ändra om filerna till mig....
|
Skumt, ja ja hoppas du hittar någon som kan hjälpa dig.
|
Hittar du ingen så kan jag hjälpa dig med dina filer.
ElisabethS |
Hej!
När jag sökte på "pat" på www.downloads.com fick jag upp dessa: http://www.download.com/3120-20_4-0....t=pat&tag=srch Det där General CADD Pro kanske är något? I beskrivningen skall den kunna öppna .pat-filer. |
Hi hi
Hittade vad jag sökte. Var tydligen Pc Stitch som hade gjort dom här filerna. Laddade hem det så nu kan jag i alla fall se dom. Kan tyvärr inte göra ändringar o spara men väl skriva ut dom.
Alla programmen som skulle ta dom typ AcdSee. photoshop och så vidare kunde inte öppna filerna fick bara felmeddelanden då. Får nöja mig med detta så länge, men skulle vara roligt o kinna ändra på färgerna ju. Tack för alla svar |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:15. |