Ryggsäckstyg?
Maken vill sy en ryggsäck, ungefär som militärens.
Jag höftar att tyget är som markisväv ungefär, fast enfärgat,murrigt. Var kan man köpa sånt? |
Hejsan, Cecilia
Jag köpte ryggsäckstyg, nästan som säckväv i militär grönt i Borås "furulunds". Var jättebillig, men läste i ditt medlemsprofil att du bor i Västernorrland, kan inte du maila till furulunds på nätet och fråga om varuprov.
Hoppas att du hittar det du söker. Ha en trevlig kväll |
Hur starkt är ditt tyg?
Här ska det kånkas omkring saker i viktklass upp till 30 kg... Det var därför jag tänkte markisväv... |
hej
Jag vet inte om den klarar 30 kg precis, men gjorde en påse som skulle orka bära skolböcker och stora pärmar. Hittills har det gått bra, tyget håller och stygnen är på plats =) Jag betalade 10 kr meter och det var billigt för ett så bra tyg.
God natt ;) |
Funkar inte bävernylon ?
|
Cordura ska visst vara slitstarkt, finns i olika tjocklek = klarar olika mycket slitage =)
|
Skulle nog rekomendera att du använder ett syntetiskt metreal till ryggsäcken. Torkar fort och är slitstarkt.
Cordura är bra - men även andra tjockare nylon varianter kan fungera. Cordura kommer ofta belagd med ett PU skikt på avigsidan, det gör att väven blir helt vattentät. /jonas |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:04. |