Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Tyger och tillbehör (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Lycka är en massa sytillbehör... (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=4641)

cmtandersson 2006-04-18 07:26

Lycka är en massa sytillbehör...

Under påsken köpte jag sytillbehör för 6000 kronor... Vet att det låter fullkomligt galet men vi hittade en annons där det såldes ut resterna från en affär som upphört. Det inventerade värdet lär vara närmare 75 000 kronor så jag tror nog att jag fyndat ganska bra.

Så nu har jag band, knappar, snedslå, snoddar, dragkedjor, och en massa mer saker i hela lägenheten. Men kul är det! :D

Ska dela med mig lite på nästa syträff tror jag...

Dahlia 2006-04-18 07:41

:D Grattis. Du har gjort som jag gjorde för några år sedan!! Men jag betalade mera.
Ja, när man har allt hemma,, tänker man, var i herrans namn ska jag ha allt?
Aina

Gidget 2006-04-18 08:13

Grattis! Visst är det kul med sybehör. Jag har faktiskt en del kvar sedan mitten på 60-talet när jag arbetade på HS Josephson. Då hade de även tyger och en del av det har jag också kvar. De senaste åren har mycket av mitt lager försvunnit då en hel del blivit aktuellt att använda. Jag är lite avundsjuk på dig, men efter jag fått min brodermaskin så ha jag investerat i lite tråd m.m. så lite nytt har jag också.

Dahlia 2006-04-18 08:18

Agneta, du kan "fylla på" lite av Ditt lager från mig!
Jag skulle också behöva införskaffa en del brodertråd.
Aina

MONICAYW 2006-04-18 11:22

Hej!
Var fyndade Du???

cmtandersson 2006-04-18 12:03

Min sambo såg en annons på Blocket om att det fanns sybehör och sånt till salu. Han trodde nog inte att jag skulle ringa och kolla vad det var :D .

Sakerna fanns i Ronneby och eftersom vi ändå skulle till Karlskrona i påsk tänkte jag att vi måste ju kolla på det i alla fall. Och när det sen bars ut kartong efter kartong efter kartong ur förrådet så kände jag att detta måste jag bara ha.

Nu ska jag bara fundera ut vad jag ska göra med fyra fingerborgar (en på vart finger?), massa nålar, fler sprättar än jag nånsin kommer att använda, band i flera kilometer, två bananlådor med sytråd etc...

Till saken hör även att vi ska flytta till en mindre lägenhet inom en snar framtid så jag måste klura ut en vettig förvaringslösning. :confused:

Miao 2006-04-18 12:49

vARFÖR INTE PLOCKA UT DET DU INTE RIKTIGT KÄNNER FÖR OCH SAÄLJA DET PÅ tRADERA.dÅ FÅR DU TILLBAKA LITE PENGAR OCKSÅ OCH FÅR MER SAKER DU BARA VILL HA. iNTE LÅDVÄRMARE:) sÅ GÖR JAG OCH DET BLIR LITE EXTRA PENGAR I FICKAN. kANONBRA

ichigo 2006-04-18 15:40

Oh wow, nu blev jag avundsjuk. :) Ja jag har redan jättemycket sybehör, men man vill alltid ha det lilla extra. Någon fin band eller spets. Eller söta knappar. Om det är original från 50-70-talet ännu bättre. :D

Grattis!

Men jag skulle nog inte kunna slösa bort SÅ mycket pengar, även om jag skulle vilja! (helt enkelt för att pengar inte finns, inte för att jag har gräns, haha)

MONICAYW 2006-04-19 07:57

Tack för Ditt svar, skall kolla där.
Det verkade ju vara rena himmelriket att fynda så.:)

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:48.