Plasttyg?
1 bifogad(e) fil(er)
Hej
Vet någon vart man kan köpa genomskinligt platstyg? (sådant som på bilden nedan fast kan va i annan färg) Bor på ett litet ställe där det är svårt att få tag på de mesta så skulle gärna vilja hitta en hemsida där de säljs :) tack på förhand Mvh Icedew |
Jag har sett sånt på panduro. I både rosa, blått, gult och helt genomskinligt också om jag inte minns fel.
Det borde gå att beställa, du får ta en titt på deras hemsida :) |
oh va bra...ska kolla där då!
Tack så jätte mykke :D |
Ja, hos panduro av alla ställen. :) Precis som föregående talare.
|
Okay...Tack så mykke :)
Du råkar inte veta vad det kostar?:confused: |
Tyvärr. :( Ett tag sedan jag köpt det. Jag tror det är "normal pandurotygpris" dock. hmm vad det nu kan vara. ;) Står det inte på webbshopen?
|
Det fanns plast där men vet inte om de går att sy kläder med elelr om det är för tunnt ?!:S
Va inte heller särskilt dyrt |
Gå in på pandurohobby.se och sök på "plast kraftig" så får du upp den. Kostar 68:- metern.
|
Jo jag har kollat där nu...fick ett par tipps om de innan ;)
men tack så mykke endå :) vet du förresten om de är jätte tunnt? eller om de passar bra när man ska sy kläder? |
Eftersom det heter "kraftigt" och avsett till bland annat väskor lär det ju inte vara så tunt...
|
Eftersom det heter "kraftig" och är avsedd för väskor & dylikt så bör det ju passa sig. Jag är ganska säker på att det är där flera har köpt som syr tex plastkjolar..
|
nej det är inte jättetunnt. det är kanske 1mm tjockt. orkar inte gå och mäta exakt, men nåt sånt skulle jag gissa på. mellan 0.5 och 1.
|
okay tack så mykke...får testa på de iaf :)
|
Funkar jättebra!
Jag började sy en sminkväska i den rosa plasten från Panduro, det är lagom kraftigt till det du ska sy.
och jag är helt övertygad om att dina tilltänkta kläder kommer att bli ascoola!!! Måste få se bild sen!!! |
Okay....då vet jag ju att de förmodligen inte är för tunnt iaf :D
javisst ska du få se bild ;) |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:30. |