Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Allmänt om symaskiner (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Tjohooooo! Äntligen en ny maskin (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=4556)

QueenOfNight 2006-04-07 21:33

Tjohooooo! Äntligen en ny maskin

In onsdags var jag inne i Uppsala för en tjejfikaträff. Dock "råkade" jag kliva in i en symaskinsaffär för att fördriva tiden innan det var dags att ses och sen var det svårt att släppa tankarna på någon annan shopping. Jag blev till och med kvar där inne (gasandes på pedalen) så länge att jag som varit tidig, istället kom till fiket prick klockan elva.

Så IDAG är jag en stolt ägarinna av en Husqvarna Viking Interlude 445.
Jag har längtat och längtat efter en partner till min trogna järnlady Husqvarna Automatic, som jag har slitit på i tretton års tid. Hon kan få sig lite välbehövlig vila - och min skaparlusta kan behöva lite nytändning.

Så ÄNTLIGEN!!!
Wiiiie, nu längtar jag bara tills magvärken släpper så jag kan packa upp den ur kartongen också.

/Morgana

iamia 2006-04-07 22:26

Lyckliga dig. Ha´t så kul med din nya "kompis"

helen 2006-04-07 22:29

Oooh!!1 vad jag är glad för din skull, låt det gärna pirra i magen. Lycka till med din nya maskin
kram helena

Dahlia 2006-04-08 05:59

GRATTIS. jag vet exakt hur det känns! :D Jag "vart med" två nya igår. Efter lite turer fram och tillbaks så ordnade det upp sig!
Grattis
Aina

QueenOfNight 2006-04-09 18:59

Hihi tack snälla för grattis :-)

Har inte hunnit prova den så mycket ännu, men det kommer.........skulle behöva sommarsemester redan nu nästan *L*

Lotta.R 2006-04-12 12:21

Ååååh, lyllo dig! Har du köpt "min" symaskin! Jag planerar att köpa en ny symaskin och det är en sån som din som står överst på önskelistan! Hur går det? Har du kommit igång än? Lova att skriva och berätta hur den är! Jag är så sugen att jag snart går och köper en likadan själv!

Min gamla är en Husqvarna Classic utan finesser men den är som en gammal kompis som jag tror blir svår att vara utan. Jag är dessutom lite rädd att de elektroniska maskinerna ska krångla mer än min gamla stadiga, mekaniska. Det vore dock kul att ha lite fler sömmar att välja mellan. Är du nöjd med trikåsömmarna? Hur är den i tunnare tyg? Har du testat skinn? Snälla, berätta om underverket, jag kan knappt vänta!

QueenOfNight 2006-04-12 19:34

Charlotta: Har faktiskt inte hunnit använda den så mycket ännu, men har precis blivit sjukskriven tom 3/5, så snart finns det nog tid. Så fort påskhelgen är över, för när min Ever är hemma och inte på dagis så är livet fullt med bus och det finns ingen tid för sömnad. Precis som det skall vara :-).

Men jag lovar att rapportera. Den står uppställd i köket, så jag klappar på den varje dag hihi.

Lotta.R 2006-04-14 17:45

Nä, den där tiden räcker ju aldrig till. Vet precis hur det är. På skärtorsdagens morgon när jag slog upp mina ljusblå, nåja brun-gröna är de väl egentligen..., var det första jag tänkte på att jag skulle åka till symaskinsaffären och "övningsköra" lite. När jag såg kaoset vid frukostbordet insåg jag dock att de små odjuren, förlåt jag menar mina älskade barn, skulle riva affären under tiden. Det blir alltså ingen ny symaskin för mig denna veckan heller så jag väntar med spänning på ditt första intryck av juvelen.

PS Är du allvarligt sjuk? :confused:

QueenOfNight 2006-04-17 12:45

Charlotta: kan du tänka dig, inte ett endaste stygn på maskinen ännu. Men det kan bero på att tigrarna och getterna på Kolmården behövde tittas till lite under helgen. Sonen och jag åkte dit på en lite minisemester, vilket var kanon! ;-)

Och allvarligt sjuk, nä det är jag inte. Depression kan vara nog så allvarligt iofs, men jag är inte döende (vad jag vet... *L*) och det är väl en av sakerna som jag ska försöka komma ifrån att tänka på via terapi. :-)

Hoppas att du snart får tillfälle att övningsköra lite.
Jag längtar nästan lite till imorgon när vardagen är här igen, så det kan bli lite sytid.

/Morgana

Lotta.R 2006-04-21 15:35

Morgana:
Depression är definitivt en sjukdom att ta på allvar. Hoppas verkligen att det vänder snart så att du kan njuta av livet.

Skönt att du inte var döende i alla fall, för det var precis vad jag trodde (är du tankeläsare?? *L*) Jag trodde att helgon var döda men nu har jag utökat min kunskap om alternativa klädstilar...

Hoppas du är nöjd med din nya maskin! Jag har inte provat mer i Husqvarna-butiken. Däremot har jag fått ett erbjudande om att köpa en Elna symaskin till bra pris. Jag vet dock inget om detta märke ännu men jag ska googla lite och nästa fredag har jag tid för övningskörning hos leverantören.

Krya på dig!
/Lotta

QueenOfNight 2006-04-22 17:21

Lycka till med övningskörningen, Charlotta!
Själv är jag supernöjd med min Interlude...undrar bara vad jag ska sätta tände..hmm nålen i härnäst haha. För många projekt jag vill förverkliga, så det blir beslutsångest.

Kram o trevlig helg
/Morgana *som hittar mycket inspiration på just helgon.net ...om inte annat så för att förnya designen på barnkläder lite*

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:31.