Velourtyg i Stockholm
Hej!
Jag vill ha tag på brun och/eller orange velour till att sy kläder till min son. Vet någon var man kan få tag i det. Jag bor i Stockholm vid Karlaplan så helst i innerstan men även utanför Stockholm går bra. Tusen tack/ Petra |
Krabat på Kungsgatan har mycker velor liksom Kalikå i Gamla Stan. Sedan kan Ottilia i Södertälje ha också, för övrigt en trevlig butik att besöka om man vill ha tag i fina barntyger.
|
tack
Hej!
Det var bra tips! Ska kolla där. Finns ingen jätteaffär någonstans utanför Stockholm? |
Tygverket på söder
Tygvaruhuset (Kilotex) i Sickla och Veddesta Textilcentrum i Sundbyberg |
www.gittes.se har velour i massor av färger, dessvärre är de roligaste färgerna 80% polyester. Men det är billigt.
|
vad innebär det att det är av polyester? Ser det annorlunda ut? Är det sämre kvalitet? Vad brukar det vara för innehåll i velour? Från en vilsen nybörjare...:confused:
|
Det brukar vara mest bomull och ibland lite polyester. Är det mycket polyester blir velouren inte lika fin. Vet inte hur jag ska förklara, men den blir inte lika len.
|
tack!!
Nu har jag hittat min drömbutik. Tack för tipset! http://www.barnkammarenottilia.se/ Ottilia har fantastiska velout tyger!
Ska få massa härliga prover på mån! tusen tack! Petra |
Visst är det fina tyger!
|
www.stoffochstil.se har velour tyger för 19.95:- / m. Finns många olika färger att välja på. Snabba leveranser :)
|
Hej!
Jag har varit där, de har jättefina tyger - tyvärr inte brun och orange velour |
ottilias barnkammare!!
OOPS!! såg inte att du redan hade handlat från ottilia!! sorry!!=)
Hej! har fått tygprover på velour från ottilias barnkammare. finns i färgerna: orange, gul röd, vinröd, militärgrön, gräsgrön, ljusgrön, mörk turkos, ljus turkos, svart, klarblå, brunbeige, rödbrun, mörk rödbrun, brun, mörkgrå, ljusgrå, babyblå, babyrosa, vit, creme, knallrosa, lila. kostar 159:-/m för alla färger utom dom grå. dom kostar 136:-/. bredd 170. grå 150. mkt bra kvalitet!! 80% bomull och 20 % polyester!! |
Jag har varit på Tygverket på St Paulsgatan och då såg jag att de hade orange men inte brun velour, 119kr/m.
På Krabat på Kungsgatan fanns det både brun och orange men jag minns inte vad den enfärgade velouren kostade, bara att det var mindre än 200kr/m. Kram Karin |
Perfekt. Då ska jag köpa det. Dessutom måste jag göra ett besök på Krabat.
tack |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:26. |