Start Quilting bok!
Idag har jag hittat en jätte fin och bra bok i bokhandlen.Start Quilting!av Cecilia Eddy.Är det någon som har den?Den verkar väldigt pedagogisk och bra.Så nu skall jag ut och jaga verktyg och sen är det väl bara att sätta igång.Det fanns en hel uppsjö av amerikanska böcker och olika häften med massor av mönster och tips.Tänk att man aldrig har tänkt på att titta efter det.Och inte så fasligt dyra iheller.Amerikanska tyger hittade jag med och likadant där hade aldrig tänkt på att det fanns innan.De var inte så dyra som på nätet utan faktiskt billiga.Så det blev en rejäl kass med hem.JAg förstår nu att detta lätt kan bli en obsession.
Häls Susanne |
Var hittade du billiga tyger??
|
Jag bor i Dubai.Här har finns det ett kvarter där det finns massor av olika tygaffärer och sytillbehör.Där är jag och sonderar typ några ggr i veckan.Men hitintills har jag bara tittat på och köpt klädestyger,linnetyger och barntyger.Tänk vad jag har missat.De ligger i och försig inte efter färger utan man får leta upp de tyger som matchar.Tyget står i rullar längs väggarna eller ligger på bord.Hittade jätte fina jultyger med som jag inte kunde låta bli att köpa.
Häls Susanne:) |
Ja då förstår jag. För här i Sverige kostar de bortåt 160 kr/m.
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:22. |