Designer1 Recall - Varning för elektriskt fel!
På Husqvarnas sida i USA och Canada ber man alla ägare till Designer 1 att kontrollera om deras produktnummer skall lämnas in för byte av farlig komponent, som annars kan orsaka brand.
Min egen Designer 1 fanns med i uppräkningen av produktnummer som genast skulle lämnas in för åtgärd. På den svenska Husqvarna sidan nämns inte detta med ett ord! Kommer vi här i Sverige också att få maskinen tillfixad, eller får vi enbart lita på att "hålla tummen" räcker som insats. Jag läste på olika yahoo sidor att de som lämnade in maskinen t o m fick en "gift" för besväret... Titta på Canada sidan där det längst upp till höger står att läsa: Designer 1 owners. Important Information on Product recall. På USA sidan står det också till höger men längre ner på sidan följande text: Designer 1 Voluntery recall In Corperation with the United States Consume Product Safety Comission. Gå in och kolla om också din Designer 1 har ett produktnummer som tillhör de Designer 1 maskiner som kan orsaka brand. Ska vi alla som är ägare till "farliga" Designer 1 maskiner kontakta Husqvarna i Jönköping, och be om att också våra maskiner blir tillfixade??? Vad säger ni alla, som läser dessa oroliga rader? |
Det här ämnet var upp i diskussion förut. I den tråden var det en kvinna som hade kontaktat Husqvarna i Sverige om detta och de sa att vi i Sverige inte behövde oroa oss för detta utan att det bara gällde i USA ochd eras 110 volts maskiner.
LÄnk till tidigare tråden: http://www.sysidan.se/forum/showthre...&threadid=3979 |
hur kan det då vara samma produktnummer?
|
Man kan väl anta att en kartong mjölk och en banan kan ha samma produktnummer till exempel för de kan ju omöjligen bli förväxlade i alla fall? Jag har ingen aning om hur produktnummer fungerar dock.
Hursomhelst så berodde elfelet på just den där 110volts grejen, memn som sagt var, vill du lugna dig ytterligare kan du ju ringa till husqvarna. :) |
Maskinerna funkar i både 110V och 230V-systemen. Alltså samma maskiner. Men används maskinen i 110V-systemet aktiveras andra komponenter för att ge rätt spänning till resten av maskinen.
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:38. |