Att bleka kläder
fyra stycken av mina Gothic Lolita klänningar blev precis förstörda i tvätten: de områdena som var vita är nu gräddvita, utom vissa spetsar och ett tygområde på en klänning. Det är inte svårt att ta av allting och till exempel bleka det och sy fast det sen igen.
Men är det inte konstigt att vissa vita bitar, på samma klänning, blev gräddvit medan vissa bitar fortfarande är kritvita? men jag har ingen som helst erfarenhet av att bleka kläder. Hur gör man, vad är det för medel man använder? Klor? finns det något annat ni rekommenderar? var köps det? Blir det helvitt igen (som sagt, det jag ska bleka är numera gräddvitt)? Jag är verkligen mycket tacksam för alla kommentarer! //väldigt ledsen KuMo |
Det finns nåt som heter avfärgningsmedel på färghandlen. men jag vet inte om det fungerar just på dina matrial.. det kanske finns fler saker på färgaffären.
|
Hej!
Innan du börjar bleka (jag tror resten också blir förstört då) skulle jag prova med ett riktigt bra tvättmedel. I veckan råkade jag få med en vit frottéhanduk i min svarta tvätt, den var grå:mad: Tvättade den igen med den vita tvätten. Använder Via för vit och ljus tvätt.(dyrt) Handduken var som ny igen./Bibbi |
När jag har fått saker missfärgade i tvätten har jag tvättat plagget igen i flytande tvättmedel och en svätt ättika. Det blev jättebra.
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:07. |