Hur får man bort klistret från ett stryka-på-märke?
Finns det någon som vet hur man får bort klistret från ett stryka-på-märke, som man inte längre vill ha kvar på ett plagget? Att tvätta bort det går ju inte, eftersom det ska hålla i många tvättar, när man strukit på det.
Jag blir jätteglad, om någon kan tipsa mig, för nu ser det jättetrist ut. / Higgins |
Material på plagget?
Vad är det för material i plagget om det är vit eller naturfärgad bommull eller lin skulle jag prova om tyget klarade aceton eller kemisk ren bensin i ett litet hörn. Klistret är säkert plastbaserat och aceton löser upp plast.
Men eftersom jag inte vet hur plagget ser ut kolla materialet innan... Kom ner till kemiinstitutionen så får vi se om jag kan hjälpa dig... jag misstänker starkt att du och jag befinner oss på samma arbetsplats utan att veta om varandra.... |
Tyvärr, tror jag ,att vi inte befinner oss på samma arbetsplats,dock i samma län. Det hade ju varit bra annars. Materialet är svart bomullspoblin, 65 % polyester och resten bomull.Jag ska pröva med lite aceton eller bensin på ett dolt ställe. Vi får väl se hur det går.
|
Samma arbetsplats
Vilket sammanträffande i så fall!
Jag jobbar på finnvedens gymnasium om du undrar, och här finns en i personalen någonstans som har samma namn som du. Jag har ett vikariat under vårterminen och har vickat här tidigare också, undervisar i matematik och naturkunskap. Verkar inte vara en bra ide med aceton på det tyget, då smälter nog alltihop, och det vore ju synd. Ledsen att jag inte kan hjälpa dig ytterligare, konstmaterial är knepiga... MVH/ Sara |
Världen är bra liten!
Jodå, Sara, du har så rätt att vi arbetar på samma skola, Jag är lärare i moderna språk och vem vet, vi kanske har setts i korridorerna också. Det var förresten du som tipsade mig på damen med billiga tyger i Gislaved också, har jag upptäckt. Jag har sytt flera lapptäcken och annat smått och gott hos henne.
Hälsningar Ulla PS! Jag låter nog bli att försöka få bort klistret med aceton. |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:44. |