Var börjar jag med lapptäcket?
Jag ska sy ett babylapptäcke och har nu tvättat tyger, rivit lappar och sicksackat alla kanter.
VAD GÖR JAG NU??? Börjar man i ena hörnet och syr längd efter längd eller börjar man i mitten pa täcket och arbetar sig utat...? :confused: |
Det måste bero på vilken teknik du tänkt använda?
|
Ehrrrmmm....
Jag antar att jag inte behöver berätta att det här är första kontakten med symaskinen sedan syslöjden i skolan för 20 ar sedan...? Teknik, ja... Ingen aning!!! Det lättaste? Fyrkantiga lappar som sys fast i varandra till ett större fyrkantig bit...? Sorry, det här är antagligen ett hopplöst projekt... :( |
Det är det allra bästa att börja med när man är nybörjare.
Sy ihop dom två och två, sen syr du ihop de bitarna tills du har så långa remsor som täcket ska vara. Sen syr du ihop remsorna! Se bara till att alla bitar är lika stora och att du syr med samma sömsmån så att du får skarvarna mittemot varandra. Lycka till! ps glöm inte ta foto och lägga in här. |
Tack för ditt förbarmande! :)
Nu är eftermiddagen räddad! :p |
Glömde att skriva att du ska pressa isär sömmarna också, men det gör du lätt med fingrarna och naglarna medans du syr ihop. Med strykjärnet kan du pressa när du är klar.
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:50. |