Vad är detta för tyg?
Det är som så att jag har ett par byxor hemma som är köpta i tyskland (vet inte om dom är tillverkade där) och på lappen i dom så står det att dom innehåller/består utav:
67% Poliester 33% Algodäo (något sånt) Och jag undrar nu om någon vet vad detta är för sorts tyg och var man kan få tag i det isåfall? Tacksam för snabba svar då jag vill ha sånt här tyg eller liknande tyg till nästa "projekt" inom sömnskollektionen!! //Erika |
jag vet inte vad tyget kallas, men algodão tror jag är portugisiska och betyder bomull.
Maria |
Tygets materialblandning är polyster och bomull. Sedan är det svårt att säga vad det är för typ av tyg. Det beror en hel del på vad det är för vävsätt i det, tuskaft, kypert eller satin eller varianter av dessa, för att kunna få ett handelsnamn på tyget.
Skulle väl kunna tänka mig att det är ett vanligt modetyg, vävt i kypert med materialkompositionen pol/bom. Bara att fråga i tygaffären efter den kompositionen och färg. Brukar stå kompostion på tygrullarna. Ta med byxorna och visa så är det lättare för personalen att förså vad du letar efter. |
Okay, tack så mycket :)
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:03. |