Bomullshandskar
Är det någon som vet vad man kan få tag på bumullshanskar som har halk skydd på fingrarna typ som finns på barnens halksockar.
Jag har provat sådana när man frihandsquiltar det är alldeles förträffligt.Man glider inte som är lätt annars.Man kan lätt föra quilten under arbetets gång.Apoteket har inte där har jag frågat. MVH Doris |
Brukar det inte finnas sådana i trädgårdsbutiker, men de kanske är för grova.
|
Ridvantar har ju också sådana pluppar. Men de kanske brukar vara kraftigare?
// Linda |
Det ska vara väldigt smidiga hanskar som sitter som en tunn "hanske"som nästan smiter åt.
Man ska knappast känna att man har något på handen MVH Doris |
Jag har köpt vita med plastpluttar på på Granngården, Odal eller Lantmanna, vad det nu heter i våra olika landsändar. Kostade 35 kr paret. Användes till ridning annars sa dom, men till vad där vet jag inte. Men de är jättebra när jag quiltar, inte så tjocka och sitter bra på händerna, de är stetchiga.
|
Hej!
Bomullsvantar för frihandskviltning har jag köpt i en lapptäcksaffär här i Göteborg. De är kanonbra! www.patch.se Patricia har nog inte utlagt de på sin sida, kanske, men jag vet att hon har - såg de senast där häromdagen. Men maila eller ring och beställ! |
Handskar
Hejsan.
Ofta har större bensinmackar handskar och alla byggvaruhus borde ha dem. Hoppas du hittar några. Ann |
Citat:
Som ridhandskar är de perfekta. Quiltning har jag inte testat. De är ganska tajta och finns i olika storlekar. (Och så billiga att man gråter inte ihjäl sig om man tappar bort dem...) |
Precis. Suveräna i pris. Jag så likadana på någon quiltsite och de var minst dubbelt så dyra
|
Tusen tack för hjälpen!
Jag fick tag i bomullsvantarna i en hästaffär dom kostade23:- Vad vore livet utan sysidan. Här får man hjälp med det mesta. Än en gång tack alla hjälpsamma syvänner. Doris |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:32. |