förlovnigsfirningstips!
Idag har det gått 10 (TIO!!!) år sedan min man och jag förlovade oss och jag känner för att göra nåt extra, men vad? Jag behöver lite tips så att det kan bli nåt ovanligt!
Vi har 3-åringar som jag hämtar vid fem, sen blir det mat och läggning av barnen (som jag gör själv idag) och mannen kommer inte hem förrän vid 19-tiden. Barnen somnar väl vid halv åtta kanske. En vanlig måndag alltså... Men hur ska jag göra den till något extra? Jag har tid att åka på stan i någon timme, ifall jag behöver köpa nåt, men inte så mycket förberedelsetid här hemma. Massor av tips , tack!!! |
God (plock-)mat, prat och mys och INGEN TV så långt ögat kan nå, skulle jag börja med! =)
|
Får börja med att gratulera, Grattis!
Det är ofta de små tingen man minns, så gör något utöver det normala. En mulen och grå måndag som denna skulle jag kanske fixa till en bricka med lite god ost mm och mysa till framför TV. (Om ni gillar ost vill säga.) Sen skulle jag köpa eller hyra vår gemensamma favoritfilm. Eller filmen vi alltid pratat om att se, men inte hunnit. Ha en skön kväll! /Andy |
Grattis!
Har ni badkar? Då kan du ju spola upp varmt vatten med lite doftolja i eller lite vanlig olja, till din tilltänkte! En uppskattad överraskning ( fast man inte firar något!). Sedan brukar jag sätta fullt med levande ljus i badrummet så att man slipper att tända ljuset därinne! Varför hyra en film? Sätt på favorit skivan och mys i soffan! Prata med varann, det kan jag känna att man inte gör så ofta....Förbjud att prata om släkten och barnen! Ät något som ni inte ätit på länge! Det blir kanske en sväng om i vardagsrummet.... Lite vin till maten skadar ju inte en måndag som denna! Ha det så bra! Ni kanske till och med bestämmer ett datum för bröllop ;) |
Tack för tipsen!
Vi hade en mysig kväll med lite supé, vin och god ost. Jag köpte blommor till honom också, och det blev han glad för eftersom det alltid är han som ger blommor till mig annars. Fast barnen kände nog på sig att vi ville vara själva, för de krånglade jättemycket och ville aldrig somna! |
Hej å grattis !
Jag å min sambo har varit förlovade i 5 år nu på lördag. Vi ska packa en picknick-korg med lite gott att äta å dricka å sen ska vi ta oss till den brygga i skärgården där vi förlovade oss för 5 år sedan. Vi får hoppas att vi får hyfsat väder !! Sen blir det en lugn å mysig hemmakväll med lite plockmat å gott vin. // Tojan :D |
Åh, grattis och hoppas att ni får en fin lördag tillsammans!
Jag önskar verkligen att vi hade kunnat åka till vårt förlovningsställe bland olivträden i Fiesole, utanför Florens. Men det är lite svårt att göra det på samma sätt nuförtiden, eftersom vi har små barn. Vi kunde ju förstås ha dem hos mamma och pappa eller nåt, men jag vet inte... Vi är ju liksom en familj nu och då får vi göra andra slags resor och semestrar. Ibland har vi barnvakt över en natt eller så, men för oss känns det konstigt att åka på en längre semester utan dem. När de blir lite större kan vi ju visa dem vårt älskade Florens! Ha dé! |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:39. |