Var köper jag Soluvlies?
Jag undrar om någon vet ett bra ställe på nätet där jag kan köpa Soluvlies? Alltså sådant där vattenlösligt material som ser ut som vliseline.
|
Hos Gisela på Solbrodyr. Sök på Solbrodyr så hittar du det.
Ulla |
Där har jag redan tittat men hon har, vad jag kan se, "bara" vanlig vattenlöslig, sådan som ser ut som plast. Jag vill alltså ha sådan som ser ut som vliseline.
|
Jag hittade Vliseline Soluvlies på www.textilia.se men vet ej om det är rätt sort...kolla.:)
|
Okej, jag vet vilken du menar och trodde hon hade det. Men har du ingen butik i närheten som kan skicka? Annars får jag skicka till dig för min symaskinsåterförsäljare här har sånt.
Ulla |
Rae: Var på den sidan hittade du det? Jag måste vara blind.
Ulla: Tack för erbjudandet. Min lokala syhandlare såg ut som ett frågetecken när jag fråga. Jag får kolla den andra butiken som finns här norr om stan annars så får jag väl ta mig in till stan, känns bara lite omständigt. Om jag inte hittar där så kanske jag kan få återkomma? |
Självklart får du återkomma om det behövs, det är bara att tjoa till.
Ulla |
Vad kostar det i Sverige? Sisådär?
(Jag hitatde det inte heller på Textilia sida.) |
Har ingen aning. Har själv aldrig använt det, jag använder plastvarianten. Och så köper jag direkt från grossist när jag handlar så då blir det ju inte samma pris.
Ulla |
Om du menar att det ska se ut som vlieseline och inte ha en sida som går att stryka fast så har jag det. Och det har jag köpt i Uppsala på Symaskinsboden som finns vid Sivia torg.
|
Om du går in på www.textilia.se sedankatalog sedan vadd hittar du den ungefär halvägs ner på¨listan.:p Rae
|
Ja, där var den! Men hu, så dyr!!
|
Tack! ska ladda ner den så fort jag fått mitt acrobat att fungera igen.
|
Vad har man detta till? Används det på samma sätt som plasten? Fördelar?
|
Jag undrar också vad det är för skillnad i praktiken mellan "plast"varianten och vliesvarianten. Nettan
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:27. |