Fiffig grej
1 bifogad(e) fil(er)
Hittade en otroligt fiffig grej bland mina gömmor. Med denna har en ganska krånglig sak blivit väldigt enkel. Kan ni gissa vad det är?
|
Nått med dragkedjor att göra?
|
tror att man ska sätta blixtlåslåset där för att lättare "dra i" blixtlåsbandet i låset
|
Kanske slå i knappar eller nitar?
|
Visst är den bra, har en jag också. Sätt i löparen i "hålet" och trä i blixtlåset. Simsalabim så har du ett fungerande blixtlås!
|
Den ser så stor ut. Vilka är måtten ca?
Du sätter alltså löparen i mitten med kläppen nedåt och sedan drar du igenom kedjorna?! Då bör klyckan i mitten vara ngt koniskt formad som en kofot mao? Var finns sådana att få tag på? Något hemtillverkat? |
Det är rätt, en mojäng att dra på kläppen på blixtlås med.
Armen är inte mer än ca 5 cm och springan är bara några millimeter bred. Jag sätter in bilder ikväll som visar hur den funkar. Själv har jag fått den av en som jobbade på en säng/madrassfabrik som lade ner. |
Min har maken gjort.
|
Jag blev så förvånad att den funkade så fantastiskt bra. Glad och lättad för det är INTE lätt att trä på en kläpp tycker jag.
|
Jag har aldrig lyckats med det. :)
|
Visste inte att det fanns hjälpmedel för att montera på löparen.
Jag köper de flesta blixtlås på metervara och tycker det är enkelt att montera på löparen "för hand" |
Jag hade nästan gett upp blixtlås på metervara, Aina för jag tyckte det var så jäkla svårt att få på löparen så att den stämde.
|
Övning ger färdighet, :) det gäller även att få på löparen på blixtlås.
|
2 bifogad(e) fil(er)
Så här använder jag den.
|
Skalan bedrar, först så fick jag intrycket av att den är en stor koloss. :) Men fiffiga små grejer är ju bra. :D
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:04. |