Manual till Bernina 1030
Hej!
Ny på detta forum :) Köpte för ett tag sedan en Bernina 1030 begagnad. Dessvärre följde inte någon manual/servicehandbok med. Har googlat runt i två omgångar men hittar bara på engelska :( NÅGON som kan hjälpa mig att hitta en, och jag skulle vara oändligt tacksam!!!!!! Hade förut en enklare bernina, så jag trodde att jag skulle fixa att överleva utan bok.. mne nu förstör jag nålar på löpande band... när jag inte bara kör raksöm och trestegs-ziczac - dvs SKAPAR och inte bara lagar barnens kläder :D AKut behöver jag hjälp med att göra en stretchsöm med foten nr:2 och stygnval nr:8 (som enligt min gamla Berninas handbok hette Vari-overlock) Stygnbredd? stygnlängd? Nålposition? TACK TACK OCH ÅTER TACK Mvh Malin |
Med fot nr 2 så använd höger nålposition, stygnbredd 4, och stygnlängd 1.
Inställningarna går att variera lite tror jag, men prova då att sy ett par stygn med handhjulet för att se att nålen inte går i eller för nära tungan i pressarfoten. |
Här finns manualen på tyska, om det fungerar bättre än engelska: http://www.occaphot-ch.com/2-bernina-manuals-mechanic/
|
Talar inte den om vilken fot du ska ha o ställer
in sig automatiskt? |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:20. |