Janome symaskin
Jag var och tittade på symaskiner i en butik som nu säljer ut begagnade maskiner för 3400 kr av märket Janome DC3160 Quilter´s. Den är digital. Är det någon som har erfarenhet av denna eller detta märke? Är det en bra maskin?
Det blir mitt första inköp av en symaskin och jag har tidigare bara sytt gardiner, lakan etc. Men nu tycker jag att det skulle vara kul att börja sy lite mera och har nu lånat en maskin för att sy lite barnkläder i trikå. Kan denna maskin passa mina behov eller har ni andra förslag? Jag har nu bara erfarenhet av mekaniska symaskiner och tycker de känns trygga och hållbara då jag vill att maskinen ska hålla länge. Men det finns ju fler roliga funktioner på de digitala förstår jag. Tacksam för tips och råd. |
Just den maskinen vet jag inte om.
Janome har bra och starka maskiner överlag Jag har tre Janome-maskiner, som jag är mycket nöjd med. |
Digital symaskin
Okej, det låter ju bra. Hur länge håller en digital symaskin egentligen? Jag planerar ju inte att byta maskin på tio år eller så.
|
Det kan väl ingen svara på hur länge en symskin håller!
Jag har haft min Janome 6600P sedan 2007, och den är fortfarande "som ny". Den används varje dag. Med ordentlig skötsel, en service ibland så håller de länge. |
Digitala är mer känsliga för störningar i eltillförseln, så därför bör man använda ett bra överspänningsskydd.
|
Det finns att köpa lösa överspänningsskydd som du kopplar
mellan symaskinskontakten och ditt vägguttag. |
Jag var och provade maskinen idag och tyckte om den. Sedan har jag ju inte så mycket att jämföra med mer än en två gamla mekaniska maskiner. Lite oroväckande att syläraren endast hade använt dem ett år på skolan. Men jag får väl lita på att det är en bra maskin som säljaren säger. Det är ju ett väldigt bra pris för den. Ska önska mig den till 30-årspresent och håller tummarna för att jag får den :)
Då ska jag i så fall se till att skaffa ett överspänningsskydd, tack för tipset. |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:13. |