Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Fritt Forum (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Någon som vill sy och konstruera mönster tillsammans med mig?? (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=2557)

Hellebelle 2005-09-23 14:20

Någon som vill sy och konstruera mönster tillsammans med mig??

Hej!

Jag är en tjej på 24 år som flyttade till Göteborg för ca 2,5 månaden sedan och trivs jättebra. Men känner nästan ingen.

Är det någon som är nånstans runt min ålder, kanske mellan 20-30 år som gillar att sy, göra mönster, tova, virka och sånt som skulle vilja göra det tillsammans med mig? Ha sykvällar/dagar kanske? :rolleyes:

// Helen

dnor 2005-09-23 14:43

Ja, kanske det. Men jag är inte den mest produktiva, det blir kanske ett par tre timmar i veckan totalt. Intresset finns, men dygnet är för kort :) Hur mycket syr du i veckan?

Hellebelle 2005-09-23 17:31

Det är helt olika på hur mycket jag jobbar. Har en timanställning som Personlig assitent så man kan få jobba helger, nätter, kvällar, ja allt. Men just den här veckan har jag varit ledig. Så den här veckan har jag sytt en hel del. Eller nja inte fått så mycke gjort kanske.

Har sytt en toall på ett par brallor som jag ska sy upp åt en dam och sen har jag sytt ett kuddfodral och ett som jag håller på med. Men sitter mycke här vid datorn oxå.

Har ju skaffat mig en broderimaskin och programmen Costumizing plus och Digitizing plus med en kortläsare till.
Så jag har laddat ner massor me roliga broderimotiv men fattar inte hur jag ska göra för att dom ska passa i min plus hoop-båge??? Pratar me lite folk här på sysidan som kanske kan hjälpa mig.

Du då, vad gillar du att göra? Syr du bara eller virkar du eller tovar kanske? Vad har du för andra intressen förutom att sy? :)

// Helen

dnor 2005-09-24 10:55

Jag gillar att sy, men har inte hållit på så länge än. Började när jag var gravid och fick något märkligt behov av att boa in mig genom att sy babykläder :-) Syr nu även till mig själv.

Brodera har jag gjort desto längre, men det blir inte så mycket tid till det nu (kotten är fyra månader). Men jag ritar nästan alltid mina egna broderimönster.

Sticka är också kul, men som broderiet ligger det lite på is just nu, men jag har massor av garn som väntar. Gör gärna mina egna mönster här också.

I övrigt är film ett stort intresse och jag skriver mycket.

Hellebelle 2005-09-24 18:35

Hej hej igen! :p

Ok, någon dag du har tid att sy, brodera så får du gärna höra av dig. Jag kan ju aldrig planera i förtid eftersom dom på jobbet ringer mig när dom vill att jag ska jobba. Men jag vill gärna sy så fort som möjligt.

Jag har nyligen köpt customizing plus och digitizing plus med kortläsare. Du sa att du ritar dina egna broderier själv. Stygnsätter du dom då i digitixing?

Du får jättegärna komma hit och rita mönster med och så kanske du har lust att visa mig lite snabbt bara hur digitizing funkar när vi ska sy.

Hör av dig snart! :)

Ha de bra!

// Helen

dnor 2005-09-26 07:55

Min e-post-adress är all_others_taken@yahoo.com.

Brodera gör jag för hand... Nyfiken på att se en modern symaskin i aktion någon gång. Alla i släkten har gamla häckar, inklusine jag själv :rolleyes:

Hellebelle 2005-09-26 09:30

aha du brodera för hand...va jobbigt det låter nu när man har en broderimaskin som sköter det åt en *S*

Jag broderade lite lite grann förut för hand också innan jag skaffade mig min maskin.

Men jag är väl mest innen på att sy fantasifulla kläder efter egen design. Tova är jag också intresserad av att lära mig. Vill tova mössor och vantar, väskor tex.

Sen e jag sugen på att lära mig virka, tycker det är sååå snyggt med virkat!

Det jag redan kan är sömnad, mönsterkonstruktion, någorlunda rita upp plagg och sånna saker. =)

Yes, jag kan mejla dig sen.

Ha det bra!

-Helen

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:44.