pfaff coverlock- strul...
Hej alla sykunniga!
Jag har precis köpt en begagnad (men nästan ny) pfaff coverlock 3.0. Men den vill inte samarbeta :( Mest problem är det med de övre nålarna, där trådarna hoppar ur hela tiden, cover och säkerhetssömmen (och i princip alla sömmar)trasslade rejält och det blev ingen söm alls. jag känner mig jätteledsen, har ju sett fram emot den här maskinen i över ett år..Är det någon som har något tips? Någon som vet om det är så att det inte funkar med spunnen polyestertråd ? jag köpte billigt på bibbistextil, men vet inte så mkt om kvaliten... |
Eftersom du köpt en för dig ny maskin så tror
jag att det är ett användarfel. Det tar tid att lära känna sin maskin. Det vet jag av egen er- farenhet. Kunde inte se att jag hade gjort något fel. Allt enligt boken o då visade det sig ändå att det inte hade hakat i ordentligt på ett ställe. Ta fram instruktionsboken. Kontrollera och gå igenom moment för moment hur du skall trä maskinen, ställa in sömmar osv. Om du inte får den och att fungera kontakta säljaren av maskinen. Be att få en genomgång på hur den fungerar och att denna tittar på maskinen. Om inte annat så kan du få goda råd av denne. Gör detta innan du börjar skruva och röra i din maskin. Förutsätter att du provsydde med den innan du köpte maskinen och att den fungerade utan anmärkning då. Lycka till! |
Håller med om allt gumpan skrivit. Vill bara tillägga följande. Har du rätt nålar i? Coverlock 3.0 ska ha EL nålar. Även om det skulle vara rätt nlar så kan de vara skadade. Så för att att vara på den säkra sidan byt till färska nålar och trä om maskinen med hjälp av bruksanvisningen. Den ska ju träs på olika sätt beroende om du ska sy overlock eller coversöm. Även nålarnan har olika platser som kan vara svåra att se.
För övrigt grattis till en bra maskin . Jag har haft en likadan och varit nöjd med den |
Om du har svårt att se var du ska skruva i nålarna
lägg en liten platt spegel på symaskinen eller an- vänd en tandläkarspegel så ser du bättre. |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:33. |