Söker tyger Snälla hjälp mig :)
Hej alla sy-glada personer. Jag har hamnat i en återvändsgränd, letar nämligen efter lite tyger nu i ca 2 mån men inte fått nå napp... Det är sweatshirt/jogging tyger.. Finns på bilden som jag bifogar.. Det är tyg som ska användas till mys-dressar, Kan man använda andra tyger med, är inte så inne på just tyger. det jag vet från jogging är att det är antingen 100% bomull med mjuk baksida *flossad* ? eller så är det 80% Bomull och 20% Polyester mjuk baksida.. Är otroligt tacksam för hjälpen man kan få i det virrvarr som finns.. Inte lätt att vara ny inte :)
http://img.ihack.se/images/713087345862.jpg tack ha en bra dag alla... |
Hej! Letar du efter just de tygerna, eller efter sweatshirttyger överlag?
|
nja vanligt swetashirt-tyg letar jag ej efter som tex, svart, vit enfärgade.. dom på bilder eller allmänt mönstrade, randiga, m.m
|
Hm... kommer inte direkt på någon som säljer mönstrat. Ska ta en kik i mina gömmor om det kan ligga något där.
|
Jag har lite av tyget på bild 2. Ska kolla hur mycket jag har om det är intressant. Har själv sytt en jacka i just det tyget.. Finns i mitt album. :-)
|
Mg-tyger har en fin randig jogging - jättehärlig kvalitet - men den är ganska färgglad (finns även hos Jofotex och de kallar den för cirkusjogging :)). På Jofotex finns också en blommig på röd bakgrund.
Är det barn- eller vuxenkläder du ska sy? Är det barnkläder så har jag nog ytterligare tips... Hälsningar från Anette. |
Citat:
Det skulle vara jättebra om du ville göra det... Du kan väll återkomma senare när du vet mer ? |
Citat:
|
Citat:
|
Hej igen!
Det här var inte lätt! Hittade inget i mona gömmor och kommer inte på fler som kan ha såna tyger. Tyvärr. |
Stoff och stil har skönt sweatshirttyg med väldigt mjuk baksida. Dock enfärgad. Det har jag använt till onepiece.
|
Goggla tyg + E-handel och kolla vad du får upp. Jag hittade massor med reklam för olika tygföretag på bloggtoppen.se sömnad. Reklamen i kanten fanns en del roliga företag.
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:53. |