Nya HQ-sy o Brodyrmaskin Designer Diamond deLuxe
Hej,
alla ni som svarade och alla andra sy vänner jag har nog kommit fram till att det finns dåligt med återförsäljare till Brother maskinerna.JAG har sålt min bil och kan då inte fara omkring så långt. Jag har nu bestämt att det blir en Husqvarna brodyr o symaskin. Jag tittade på annonsen på Designer Diamond för 48.000:- men det låg för långt ifrån där jag bor annars hade jag nog haft den idag pratade med säljaren. Nu tills i helgen stod det mellan Designer Ruby och Designer Diamond den sist nämnda är ju toppen kanske lite stor men ganska dyr, där behöver jag verkligen tänka mig för. Redan Rubyns pris tyckte jag var högt men det är väl som när vissa tittar på bilar och motorcyklar det har en tendens att fara i väg. När jag nu sitter och överlägger med mig själv Rubyn-Diamond-Rudby-Diamond så får jag plötsligt se att det i dagarna kommit en ny Designer Diamond de luxe???!!!! Som tydligen ska vara något revolutionerande. Till samma pris som den gamla Diamond men vad jag förstår ingår då inte programmet 5D Professional värde 12-14.000:- beroende på rabatt. Vad händer nu? Kommer det att dyka upp ganska nya bra begagnade Diamond att köpa på marknaden för det kommer väl vara en del syfantaster som vill ha det bästa. Vill man köpa den äldre Diamond eller är Diamond de lux så bra att den inte går att förbise. Vad händer med Rubyn kommer den nu att dala i pris eller få en efterföljare med det nya stygnprogrammet. Ni som har Rubyn fungerar den bra, kan man göra mycket om man har 5D embrodery extra till, Är det någon som ånrat sig och bytt till Diamond. Jag tyckte kanske att Ruby låter lite högre när den broderar. Det är faktiskt den som passar min kassa bäst, det ska ju köpas tråd och stabiliserings-mellanlägg så det är ju en ganska dyr hobby om än rolig. Är det någon som har någon erfarenhet av dessa maskiner eller råd så skulle jag bli jätte glad om ni svarde mig. |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:56. |