Sy egna båtdynor
Hej! Jag har tänkt försökt mig på att sy egna båtdynor men vet dock ej om jag klarar detta. Jag måste sy med ett tyg som tål vatten då man ev kommer sätta sig där och ha blöt bikini osv.
Vet ni om det finns nån sida med beskrivning på hur man ska göra så det ej kommer in vatten där man sytt osv.? Nybörjare som ska försöka sig på :) Har väl sytt mycket i skolan osv. men länge sen.. Önskar min farmor levde hon va sömmerska! :) Hoppas ni kan hjälpa mig.. |
Citat:
Utöver det så var det någon som för ett tag sedan la ut en massa praktisk information om båtdynor och kapell på maringuiden.se. Där kanske du kan söka och se om du hittar. Lycka till snart är det vår! |
http://shop.textalk.se/se/article.ph...95&art=2288541
Kanske något att använda? Jag funderade på det där med vattentäta dynor... det blir ju tätt åt båda hållen. Dvs vatten som kommit in (kondens t.ex) kommer inte ut och så blir det ofräscht och kanske mögel. |
Har du tätt tyg uppåt så är det ett måste med ett tyg som andas under. Annars "sunkar" dina dynor snabbt ihop. Lite fukt kommer alltid in. / Bibbi
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:27. |