Var hittar jag billiga vävgarner?
Hej!
Vart hittar jag billiga (men fortfarande bra) vävgarner? Jag bor i Göteborg och har lite koll på affärer här, men vad finns det att beställa på nätet? Svenska och utländska sidor spelar ingen roll. Gärna amerikanska, eftersom dollarn är så låg! :D (Mer specifikt är jag ute efter lingarn 16/1, 1/2-blekt.) tack på förhand! Jennie |
Garn
Du kan beställa garn från Holma-Helsingland och Borgs vävgarner, Dom har egen hemsida och prislista. Dom har bra kvalite på sina garner.;)
|
Gör en sökning på Google, så får Du upp en massa förslag på butiker som säljer vävgarner.
T ex Blomqvists, Ås Vävgarner, Vartofta Ja det finns många |
Ett annat tips är att titta på annonserna i VÄV-magasinet (finns på biblioteket om Du inte vill köpa den).
Växbo Lin i Hälsingsland har fina lingarner. |
Ja, svenska ställen att köpa vävgarner finns det ju relativt gott om och kan enkelt googlas fram, men det var just om det fanns något ställe som alla i branschen har koll på har de bästa priserna. (Motsvarande t ex som Stoff och Stil är för tyger) Och speciellt om det finns något utomlands (brukar kunna vara billigare). Jag har ännu inte koll på väv-fackspråket på engelska, så det är svårgooglat för mig.
|
hemsida för vävning i usa
|
Det finns bättre ställen för att köpa garn här hemma än i USA. Det gäller de vanliga garnerna som bomull, lin, ull m.fl. Vill man ha något speciellt kan man hitta det utomlands men då får man också betala!
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:57. |