Klädparty/hemparty
Jag säljer i nuläget mina barnkläder genom min hemsida på nätet (både färdigsydda plagg och beställningar), men är väldigt sugen på att försöka mig på ett klädparty.
Är det någon som har testat detta och har lust att berätta lite om hur ni har lagt upp det? Vad har man med sig? Hur visar man upp sina hundratals tyger på enklaste sätt? Berättar man om kläderna, eller låter man folk känna, klämma och fråga själva? Alla tips mottages tacksamt. |
Klipp lappar av alla tyger och sätt ihop. Själv har jag köpt en sicksack-sax av Bibbi som jag klippt små lappar (10x10 cm) med och sedan en öljett i var lapp (även dess från Bibbi) sedan har jag trätt upp detta på ett snöre. Det var ett evinnerligt klippande men blir toppenbra resultat.
Jag brukar köra ett litet kort föredrag där jag berättar lite om mig och mitt företag och jag bekriver de olika modellerna och hur man kan kombinera tyger mm, sedan är det fritt fram för kunderna att känna och klämma och komma med beställningar. Dessa träffar är toppenkul, nackdelen är väl att beställningarna kommer i "klump" så det blir hektiskt efteråt. ;-) |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:14. |