Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Tyger och tillbehör (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Trick marker pennor billiga (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=22225)

ichigo 2010-08-27 19:26

Trick marker pennor billiga

Hej på er kära sömmare och sömmerskor ;)

Här går det åt ganska många "trick marker"-pennor. Jag hatar krita (usch för den torra känslan) och de pennor med krita inuti är ofta för jobbiga att använda (måste trycka hårt, ger för bred markering) så jag använder trick marker, dvs penna vars bläck försvinner efter ett tag eller åtminstone av vattenspray.
Men de håller tyvärr inte länge om man som jag använder mycket.

Så jag undrar om någon känner till någon källa där man som privatperson kan köpa pennor som är billigare än 40-60 kr som det brukar kosta ute i affärerna? (Bibbi tar 45 tror jag)

Helst neråt 20 kr.. För så dyra kan de inte vara i produktion?! Hylsa precis som vanlig filtpenna, innehåll förmodligen ingenting konstigt.

Inkl moms alltså, och jag kan beställa flerpack, fast kanske inte mer än 10-20 st på en gång, i såfall måste det vara riktigt billigt då ;)

Givetvis går det bra med online/internationellt också!

Tack!!

Stinap 2010-08-27 19:58

Stoff och stil har en markeringspenna för ca 20 kr. Jag har inte provat den själv, men min syster är mycket nöjd. Den sitter kvar tills man tar bort den med vatten, men låt den inte sitta under längre tid och stryk inte på den.

strumpan 2010-08-28 13:23

trickpenna

Citat:

Stinap skrev: (Inlägg 142097)
Stoff och stil har en markeringspenna för ca 20 kr. Jag har inte provat den själv, men min syster är mycket nöjd. Den sitter kvar tills man tar bort den med vatten, men låt den inte sitta under längre tid och stryk inte på den.

Hej. Ville bara tala om att det finns en Hera marker om du ska göra raka linjer. Det ár en palstbit som du trycker ner i tyget sâ det lämnar ett märke. jag använder den jättemycket.

ichigo 2010-08-28 14:17

Tja, jag vill ha pennan pga att jag använder det för kurvor. För raka linjer kör jag med rullkniven direkt. :)

ichigo 2010-08-28 14:18

Jag ser en penna hos stoff och stil för 19 kr. Men jag blev lite fundersam då den låg under typ märkpennor, kategorin alltså.

Stinap 2010-08-28 17:02

I förra tryckta katalogen finns en penna med samma artnr beskriven som "Markeringspenna.Går bort med vatten." så det är nog rätt penna. Men hemsidan var otydlig så du ska kanske fråga först. Ibland är det en fördel att markeringarna inte går bort av sig själv om man inte gör allt på en gång. Men jag lät markeringar sitta ett par månader och då var de svåra att få bort.

ichigo 2010-08-28 19:39

Jag hittade på ebay 6-pack, men jag får låta det vänta lite för jag har hittat en penna i oöppnad förpackning i min låda. :) Då kan de 3 usla pennorna pensioneras ;)

Och förstås, jag ska resa till London om 1 månad, så jag måste spara pengar. Spännande, jag har inte varit utomlands sen 90-talet. (skäms) Jag måste också be om "måsten" där snart, jag har aldrig varit i UK.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:28.