Design-vägg??
Hur har ni gjort er designvägg?? Frigolitplattorna är ju bara 60 cm breda och jag vill gärna ha en meter...!!
|
Min designvägg är gjord av bordsfilt i polyester. den funkar jättebra! Dessutom bara att rulla ihop när den inte används. Om du syr ett slätt, blankt tyg som satäng på baksidankan du rulla ihop designväggen utan att lagren fastnar i varann.. Jag har kviltat min i 10 cm rutor med tråd i avvikande färg, så blir det lätt att sätta blocken rakt..
Mikael |
Nyfiken är jag! Vad har ni på designväggen? :confused:
|
När jag var i USA i våras hittad jag en tidning med en idé till design väg. Den hade sådan "non-stick" teflon-tyg på baksidan (sådan som man har på en del strykbräddor). Jag har köpt sådant tyg och ska sy ihop det med bordsfilt. Då har jag designväg på ena sida (som jag kan hänga på vägen)....stryk yta på andra sidan som kan ligga på ett vanligt bord.
Rae |
Tack Mikael för tipset att sy rutor på bordsfilten!! Men problemet att jag inte har några väggar över att fästa filten på får jag nog lösa själv - bygga om huset eller nåt...
Nu ska jag iväg och köpa tyg till baksidan på quilten jag sydde på Löftadalen!!! Hälsningar från Syhörnan :D Kerstin |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:49. |