Strumpor
Alltsa, jag blir inte klok pa det dar med att sticka strumpor.
Vill sticka till bebis i alla fall nu tills jag lar mig. Hittade ett monster http://www.garnstudio.com/lang/se/vi..._id=29&lang=se (jag ska dock bara anvanda en farg och inte flera) Men jag fattar ingenting typ, vadda M.4 ? O hur gor jag dessa "markeringar" som dar star att man ska gora? Ja som ni ser e jag kanske knapp, men om nagon skulle kunna forklara for mig pa nagot enkelt vis, sa vore jag tacksam. Jag har strumpstickor som jag vill sticka med. |
M.4 är namnet på diagrammet som visar mönsterstickningen längre ner på sidan. Men då du inte tänkt sticka någon mönsterstickning (Nu stickas M.4.) så stickar du istället tio vanliga släta varv.
|
En markör kan vara något så enkelt som ett gem eller en säkerhetsnål som du sätter på stickan mellan två maskor.
Eller njae ... Första och andra gången ska man sätta en markör i själva "tyget" så att man kan sticka X cm till innan det händer något. Det som står om minskningstips precis under hälminskningsbeskrivningen har inte att göra med hälen. Det har att göra med minskningarna vid tån. |
Okay tack for era svar, jag ska kolla igenom monstret igen, hittade lite pa youtube folk som visar hur man stickar.
Alltsa, nar man borjar sticka pa strumpan borjar man val uppifran va? Skaftet liksom? |
Ja, man börjar med skaftet! Lycka till:)
|
Tack sa mycket =)
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:29. |