Var hittar jag pistol-/karbinhakar?
Hej!
Jag ska sy en väska med bder axelrem. Hade även tänkt ha kortare handtag och vill därför kunna knäppa av axelremmen så att det bara finns en d-ring på var sida kvar. Problemet är att jag inte hittar karbin-/pistolhakar (vet inte ens vad det rätta namnet är...) som har tillräckligt bred "botten" för att jag ska kunna fästa axelremmen där i. Hade tänkt ha en rem på mellan 3 och 5 cm, men det har jag inte lyckats hitta någonstans, och jag har kollat på alla sidor jag har lyckats hitta. Är verkligen tacksam för hjälp!! |
Kan ju tillägga att jag vill ha en silverfärgad hake...
|
Biltema har billiga rostfria hakar i flera storlekar. Kan någon av de passa?
|
Är det....?
|
Clas Ohlsson samt Järnia, järnhandlare.
|
Jag såg att du bodde i skåne.
I köpenhamn finns det en skinnaffär som ligger på jag tror det är Rosengarden, samma gata som Sycenter men i andra änden. De har ett jätteurval av spännen, karbinhakar mm mm + skinn och päls... Jag skall se om jag hittar mer exakt adress |
Ossian hade en hake som var nästintill perfekt! Men tyvärr står det inte priser på hemsidan... Men får väl maila och höra efter! :)
Tack för alla tips!!! Syfantasten: Låter som en intressant affär, även om jag får tag på hakar från annat håll:) Du kan ju höra av dig om du får tag på adressen, det skulle vara jättesnällt! |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:14. |