Wedding ring
Jag undrar om det finns någon som kan ge mig en bra beskrivning på hur man syr "wedding ring".
Har en väninna som ska gifta sig och jag skulle vilja börja i god tid. Tycker att det är ett fint mönster men jag förstår inte riktigt hur man gör? :rolleyes: |
Hej Åsa!
Det var ingen lätt gåva Du vill ge dig i kast med. Jag gick ut och sökte på Google men hittar bara massor av länkar där de säljer, antingen helt färdiga täcken eller mönster till dem...jag skall leta mer...men klockan är kvart över fem och jag skall krypa till kojs. Lycka till! kram Linnéa |
Det finns en bok...
Hej!
Det finns en bok som beskriver mycket bra hur man gör en Wedding-Ring quilt. Den heter LAPPTEKNIK och är skriven av Grete Gulliksen Moe & Kirsten Vistnes. Fråga efter den på biblioteket, den kan lånas som fjärrlån om inte ditt bibliotek har den. Täcket i boken heter Bröllopstäcke och finns på sidan 14. Hoppas att du är hjälpt av det här!:D Lycka till, Katri. |
Double Wedding ring mönster
Hejsan
Om du klickar på länken så är ditt problem löst. Både mönster och arbetsbeskrivning finner du där. Har inte sytt mitt färdigt än men har flera steg för steg bilder under dom flesta momenten. Sedan är det bara upprepningar. Lycka till Mona Länk till min sida med mönster |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:29. |