Gör ditt eget tyg - svensk sida!
|
Verkar ju superkul! vill oxå veta om nån beställt och vad det kostar... hittar inte det nånstans...
|
Hittade priset....oj...det var inte billigt....bara en provbit med porto gick på över 100 kronor!
|
Var står det information om priser? Förutom "provhäftet" alltså.
EDIT: Jag hittade. RYSLIGT dyra tyger och det känns mer heminredning. Jag vill ha batist(äkta, som har hög trådantal, inte fejk), lapptäckstyg och andra tunna fina tyger med hög trådantal i väv utan att behöva köpa dyra sidentyger. Så jag håller mig till spoonflower. :) |
Håller med! För dyrt!! Men kul att något svenskt företag har börjat! Blir spoonflowers för min del oxå (om jag själv ska göra tyg)
|
Ja, spoonflower. Men har inte fått tummen ur än. :)
Gjorde en färgkarta för längesedan, och ingening mer. |
Nu har jag själv inte beställt från spoonflower, men jag vet några sybloggsvänner som gjort det. I slutändan (ink frakt och tull osv) blev tyget (dom beställde trikå) ungefär lika dyrt som berghs tyger. Dessutom så har en av dom bloggat om hur tyget har hållt i tvätt, och det hade tappat MASSOR av färg! :( Nu vet jag ju inte hur kvaliteten på berghs är, men det kan ju vara värt att testa eftersom spoonflower tydligen inte håller kvaliteten. Jag skulle inte ens betala 150 kr/m för SF tyger, än mindre närmare 300 som det blir i slutändan...
|
Det är ju tråkigt. Har de kontaktat SF om problemet?
|
Citat:
Inte vad jag vet. |
|
Hon bör kontakta SF. Om de inte får veta så kan de ju inte förbättra.
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:42. |