Kontakt med HQ
Hur får man kontakt Med Husqvarna?
Jag har pratat med ett antal återförsäljare, men inte fått nåt vettigt svar av dem. Jag hittar ingen kontaktinfo på deras hemsida. |
Jag hittade ett telefonnr på denna sida här på sysidan. Kanske det hjälper.
Rae http://www.sysidan.se/reviews/viewcompany.htm?ID=4 |
Jag försökte få kontakt med Pfaff om en sak som gällde ett dataprogram och hittade inte heller några kontaktuppgifter, så jag vände mig till min återförsäljare. Hon sa att Husqvarna/Pfaff helst vill att kontakterna ska gå genom återförsäljarna. Ganska omständigt kan man tycka, även om de inte vill prata i telefon kunde de ju ha mailkontakt med kunder istället. Jag tyckte det var bökigt, men jag fick till slut svar på min fråga.
|
Tack så mycket!
Försöker få tag på dem på måndag. Jag har inte haft en HQ sen slutet på 60 -talet. Funderar nu på att köpa en, men det här bådar inte gott. Att inte ens få ett svar på en enkel fråga, utan ja nej kanske nja...osv. Hur blir det då med service när det blir aktuellt. |
Jag tycker att de gott kan svara på frågor som rör maskinerna.
Om man frågar hur mycket en maskin kostar eller liknande är nog bra för återförsäljare, men tekniska frågor borde väl HQ kunna svara på... |
Jag har köpt båda mina sista maskiner hos Valter på www.symaskinsexperten.se (fast IRL). Valter hjälper till med alla frågor man har och hittills har jag haft ett par... :) Jag hade även lite strul med en av maskinerna och det var inga problem med att reklamera den delen som var trasig.
Jag gick ju tillbaka till HQ från att ha slarvat vid sidan om med en Brother. Nu känns det tryggt igen! ;) Skämt åsido, så tror jag som många har skrivit här i forumet förut: Det är ingen större skillnad mellan märkena, det är sykänslan man ska gå på! :) |
Citat:
Husqvarna Viking Symaskiner i Sandviken. Tel: 026-253674,026-253674 Där är dom jättetrevliga och framförallt mycket kunniga när det gäller symaskiner. Be att få tala med Jan Lindström. Han är kanon på brodermaskiner och de program som hör till. /ElisabethS |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:45. |