Smock och dragkedja?
Jag är i full färd med att halv-improvisera fram en klänning att ha på ett bröllop i mars, eftersom jag är gravid och plötsligt inte kan ha några av mina gamla kläder längre... Tanken är empireskärning med veckad/rynkad kjol och breda axelband - nu till min undring.
Eftersom mina bröst har växt väldigt och jag inte vet i vilken omfattning de tänker fortsätta med det, funderar jag på att ha smock i ryggen. Ursprungstanken var blixtlås, och nu funderar jag helt enkelt på om det är genomförbart att ha smock med ett dolt blixtlås mitt i, både och alltså. Anledningen till att jag tvekar till att ha bara smock är att jag inte vill att livet ska sitta löst och det känns som att det är lättare att få en tight passform med blixtlås och så bara lite "växtmån" med några centimeter smock på var sida. Hur låter detta? Hur skulle man kunna tänkas göra? (Skriv gärna också hur ni tänker er att sy smocken eftersom det finns flera olika sätt)
Jag kan förresten smyga in en till liten fråga när jag ändå håller på: tanken är att det ska sitta ett band med rosor på sömmen under bysten, hur skulle ni göra med det om man har smock bak? Låter man bandet ta slut vid smocken eller drar man ihop det också så att det blir lite töjbart?
|