Göra "tygrosor"
Vet någon hur man gör s k tygrosor själv? Jag ska dekorera barnbarnets tärnklänning tänkte jag.:rolleyes:
|
Det finns en jättefin bok som heter klassiska sömnadsdetaljer som beskriver i alla fall två olika sätt att sy tygrosor på. Det är verkligen värt att köpa boken, den är jättevacker!
|
Åh va roligt! Är det den korrekta titeln så att jag kan söka den på Internet? Tack så mycke förresten!
|
Åh, låter som en bok som jag inte kan leva utan... ;) Rebecka, har du mer info om boken så att jag kan leta efter den?
|
|
Det stämmer!
|
Den var med på bokrean i våras så den borde väl finnas billigare någonstans. Eller om det är olika på olika bokhandlare. Jag köpte min för ungerfär 70 kr har jag för mig.
|
Den måste jag köpa! Typiskt att jag fyller år imorgon, så att det är för sent att skriva upp den på önskelistan... ;P
|
Då ska jag be att få gratulera i förskott! Dessutom ska du få din första present...
Jag städade nämligen i lite i lådor och skåp och hittade en pyttebit Natt på södertyg. Du skrev en gång att du ville ha lite så du får biten av mig. Den är ca 25 cm bred och 65 cm lång och borde räcka till en liten väska. Mejla mej din adress så kommer den. Kram |
Åh, jag är SÅ tacksam... Har skickat mejl. :D
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:28. |