rullstol
Är det någon som vet var man kan köpa mönster för oss som sitter i rullstol. Eller tips på hur man syr dem:
|
Jag såg en svensk bok som gavs ut för några år sedan. Tror det var 5-10 år sen. Tyvärr minns jag inte vad den heter! Den går naturligtvis att hitta, prova att ringa ett stort bibliotek, de kan beställa hem den.
För övrigt går det att ändra många mönster, man gör dem lite längre baktill där man sitter, och kortare framtill. långa skjortor och klänningar får man göra vidare och längre framtill, så de faller snyggt över knäna. Sen är det ofta bra att tänka på att de ska vara lätta att ta på sig, men det beror ju på ev. rörelsehinder från person till person. Har man bara fått till ett grundmönster som passar en, kan man sen ändra det till alla modeller. |
Nu blev jag allt glad, och lite stolt över Sysidan! Jag hittade "det rätta" för dig, en sida med gratis mönster, länken fanns här på Sysidan, men för att hitta den fick jag googla:
http://www.independentliving.org/fas...aks/index.html Där finns både gratis grundmönster och lite råd. Sen är det ju bara vanlig klädsömnad. Hör gärna av dig igen om du behöver hjälp! :D |
Tack för tipset ska gensat kolla upp detta
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:52. |