Garntjänst saboterar julklappar
Förra året bestämde jag mig för att brodera en julduk som jag skulle ge bort i julklapp. Beställde i väldigt god tid men fick den först två veckor innan jul. I år hittade jag ett väldigt fint virkmönster på en häst flicka och tillbehör, en perfekt julklapp till en hästtjej tänkte jag. Man missar väl inte två år i rad. Så i väldigt god tid beställdes det hela. Nu har jag väntat i sex veckor och vid kontakt får jag till svar att ett sockgarn jag beställt saknas. Sände tillbaka ett mail att sänd det andra det är en julklapp!!!. På detta har jag inte fått något svar. Så dom sviker även i år. Har handlat i många år men dom sista åren har Garntjänst försämrats till oigenkännlighet.
|
Garntjänst
Har du pratat med garntjänst? Och vad svarar dom i så fall:confused :
|
Visst har jag kontaktat dom. Men det tycks inte hjälpa. Undrar om man kan avbeställa?
|
Ja jag tycker absolut att du kan avbeställa, de har ju inte motsvarat dina önskemål, ska man ha det till en julklapp så måste man få en rimlig chans att hinna brodera den också. 6 veckor är alldeles för lång tid för leverens, kan man inte svara upp till detta så måste man meddela om det är ok med extra väntetid.Jag tycker du skall ringa med ens och avbeställa.
Stå på dig. Kram från Ingrid. |
Avbeställa. De har försenat såpass att du inte kan använda för dina syften så har du rätt att bryta köpet.
Då kanske de lär sig att ha saker på lager först. EDIT: Det finns fortfarande några lokala brodeributiker, kanske det är bättre att gå till dessa så man kan få saken i handen direkt när man betalat?! |
Garnet kom någon vecka senare. Men dom hade glömt att lägga i mönstret. Ringde igen och dom skulle posta mönstret samma dag. Idag är det julafton och jag har fortfarande inte fått mönstret. Så allt jag kan säga är god jul på er alla. Handla inte på Garntjänst om ni vill ha era varor.
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:41. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.