Ni med husqvarna s15...nybörjare..
Är det en bra nybörjarmaskin?? Jag vill ha en overlock men inte en för avancerad sak, då jag aldrig sytt med en sådan tidigare. Några andra märken i ungefär samma prisklass som är "bättre"? Tackar för hjälp i denna maskindjungel
|
Hej,
Jag har en Husqvarna S15 och tycker att det är hur bra som helst. För egen del handlar det mest om slutsömmar och den är hur bra som helst på det, har testat även på frotté, siden, lin och allt möjligt samt på riktigt tjocka flera lager quiltat. Allt har fungerat toppenbra och det är ett jättebra komplement till symaskinen. Men ska du jobba mycket med trikå så kan det kanske vara värt att välja en maskin med fler sömmar än S15, t.ex S21. Övar man bara med att trä den ett antal ggr så går det jättebra. Läs instruktionerna noga, det kan köra ihop sig i början med vilken overlock man än väljer, men det brukar ge sig. Instruktionerna är väldigt klara och jag har inte haft några som helst problem med att förstå dem. Trädordningen är färgkodad så det gör det hela enkelt (stor skillnad mot för de overlockar jag sytt på tidigare utan färgkodning). Be återförsäljaren att demonstrera maskinen i butiken om du aldrig har sytt på en overlock tidigare för säkerhets skull. Det finns overlockar - Janome - som har luftträdning och som gör det hela enklare också om man vill välja det. Lycka till! |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:40. |